Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Romániába költözik a Michelin gumigyára
2024.05.02 15:17Kirúgja az összes töltéssel foglalkozó dolgozóját a Tesla
2024.05.02 13:18Duális egyetemi mentor programot indít a szombathelyi Schaeffler
2024.05.02 12:22Alapfelszereltség lesz a vészfék az új járművekben?
2024.05.02 10:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Automatizált járműkonvojokat tesztelt az MAN
Az egymást követő, vezető nélküli kamionokat a 2020-as évektől már a közúti forgalomban is bevezethetőnek tartja a cég.
A vártnál kevesebb üzemanyag-megtakarítást hoz ugyan, de a közúti áruforgalomban megvalósítható megoldás a szoros konvojba rendezett önvezető kamionok automatizált közlekedése – többek között ez áll az MAN teherautógyár napokban megjelent közleményében.
Magyar mérnökök is dolgoznak azon, hogy belátható időn belül önvezető kamionok közlekedhessenek. Olvassa el a Knorr-Bremse budapesti központjának vezetőjével, Frank Péterrel készült interjúnkat! Kattintson a kiemelt szavakra! |
Az MAN Truck & Bus haszongépjármű gyártó vállalat, a német vasutak DB Schenker logisztikai leányvállalata, valamint a Fresenius műszaki főiskola a várt 8-10 százalék helyett mindössze 3-4 százalék üzemanyag-megtakarítást tudott elérni kamionoknak vasúti szerelvényekhez hasonló szoros konvojba rendezett haladásával végzett kísérletekkel.
Az önvezető kamionokból összeállított, számítógép irányítású konvoj, a platooning a közúti áruszállításban kaphat szerepet a jövőben.
A kísérleteket a németországi A9-es autópálya München és Nürnberg közötti erősen forgalmas szakaszán végezték.
Nem csökkent annyit a fogyasztás, mint várták
A kísérletek során a konvoj élén haladó kamion fogyasztása 1,3 százalékkal csökkent, a mögötte haladó kamionoké pedig 3-4 százalékkal. Az üzemanyag-megtakarítás a légellenállás csökkenésének köszönhető.
A projekt résztvevői összességében eredményesnek ítélték meg a kísérleteket. Alexander Doll, a német vasutak áruszállítási és logisztikai igazgatója szerint a platooning megoldás a 2020-as évek közepétől kerülhet a közúti áruforgalomban gyakorlati alkalmazásba.
Arról nem szól a hír, hogy az önvezető kamionokkal mennyit tudnak a cégek megspórolni az egyébként is hiányszakmának számító kamionsofőri fizetéseken.