Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Világszínvonalú robotsebészet a Debreceni Egyetemen
2024.05.17 12:17A Peugeot nyolc év garanciát vezet be az elektromos autókra
2024.05.17 10:21A takarékosság bajnoka az Airbus helikoptere
2024.05.17 09:22Az EU is büntetővám bevezetését tervezi a kínai elektromos autókra
2024.05.17 08:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Tizenötmilliárdos japán autóipari beruházás érkezik Pécsre – ez történt a 15. héten
A japán Serien Ltd. 15 milliárd forintból létesít üzemet Pécsen gépjármű-üléshuzatok gyártására. Németországban a Volkswagen több mint százezer munkavállalójának bérezéséről kötött kedvező megállapodást, míg más autógyártók Európában, Észak-Amerikában és Ázsiában is gyárleállásokat jelentettek be, nagyrészt a chiphiány következményeként. Összefoglaltuk, mi történt az elmúlt héten a járműiparban, a kiemelésekre kattintva bővebben olvashat a témákról.
A japán Serien Ltd. Pécsen épít fel egy 26 ezer négyzetméteres, gépjármű-üléshuzatok készítésére szolágló gyárat, amivel 170 munkahelyet teremt. A beruházás 15 milliárd forintból valósul meg.
Átadták a Ford regionális alkatrészközpontját Biatorbágyon. A létesítményből 15 közép-kelet-európai országot szolgálnak majd ki.
Új vezérigazgató kerül a Magyar Suzuki Zrt. élére. A vállalat új vezetője, Atsumi Masato pályafutása összenőtt a Suzukival, hiszen 1987 óta dolgozik a vállalatcsoportnál.
A Bosch hatmilliárd forintból hoz létre regionális szolgáltatóközpontot Vecsésen. A fejlesztéssel 225 új munkahely jön létre.
Örülhet a Volkswagen
A Volkswagen előnyös megállapodást kötött 120 ezer munkavállalójának bérezéséről az IG Metall szakszervezettel. A vállalat ugyanakkor további büntetésre kell, hogy készüljön a dízelbotrány miatt, Ausztráliában ugyanis elutasították fellebbezését, amit a rekordösszegű bírság ellenében nyújtott be.
A korábban kartellezésben részt vállalt Daimler számára ugyancsak érkezett rossz hír. Az Európai Bíróság egyik jogtanácsosa szerint felelősségre vonhatóak azok a leányvállalatok, melyeknek korábban csak az anyavállalatát büntették meg a piaci versenyt csorbító magatartásuk miatt.
Az előző héten a Mercedes bemutatta elektromos luxuslimuzinját, az EQS-t, ami a márka számára a karbonsemlegesség felé vezető út egyik fontos mérföldkövét jelenti.
A BMW Csoport az eddigi legjobb első negyedévi értékesítési eredményét érte el az idei első három hónapban.
Az április 19-cel kezdődő héten csökkentett volumenben készítik a tisztán elektromos Fiat 500-at. Az ok alkatrészhiány, ám ezúttal nem chipekből van kevés, hanem az akkumulátorok bizonyos alkatrészeiből.
A Horvát Rimac Automobili elektromosautó-gyártó új központ építésére készül Zágrábtól nem messze. A létesítmény fejlesztési és termelési központként is szolgálni fog.
Az előző héten a chiphiány miatt újabb gyárleállásokat jelentettek be. Észak-Amerikában a Ford és a Nissan is gyárakat állít le április és május hónapokban. Utóbbi OEM Japánban is felfüggeszti termelése egy részét.
A készleteinek köszönhetően a chiphiányt alapvetően jól viselő Hyundai-nál is fennakadásokat okoz már . Április 12-én és 13-án nem folyt termelés a vállalat egyik koreai üzemében.
Zöld utat kapott a tranzakció
Az Európai Bizottság hozzájárulását adta az Osram világítástechnikai üzletágának Continental általi felvásárlásához.
A Schaeffler Ipari üzletágának jövőjéről virtuális sajtótájékoztatón osztoztak meg részleteket a vállalatcsoport vezetői. Az üzletág jövőjét olyan területekre építik, mint a robotikai megoldások vagy a hidrogéntechnológiák.
Az Intel amerikai chipgyártó jelezte, hogy kész más vállalatok autóipari chipjeit készíteni saját gyártósorain az autóipart sújtó félvezetőhiány enyhítése érdekében.
Zöldnek bizonyultak az elektromos buszok
Esztergomban folytatódik a Zöld busz program. A városban egy hónapig fog közlekedni tesztjelleggel egy elektromos busz. A program eddigi tanulságai szerint az alternatív hajtású buszok olcsóbban üzemeltethetőek és kevesebb károsanyagot kibocsátva működnek dízeles társaikkal összevetve.
A Waberer’s 12 milliárd forintból újítja meg járműparkját. A kimagasló értékű beruházás keretében új Volvo és Renault modellekkel fejlődik a vállalat járműállománya.
Az EU számvevőszékének jelentése szerint az unió messze van attól, hogy 2025-ig egymillió töltőpontot alakítson ki, és nem rendelkezik az elektromobilitásra vonatkozó átfogó stratégiai ütemtervvel sem.