Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Az EU az együttműködés hiányával vádolja a kínai gyártókat
2024.05.03 17:17A Nordson megkezdi az új folyadékadagoló rendszerének forgalmazását
2024.05.03 16:18Leállítják szénerőműveiket a legfejlettebb országok
2024.05.03 15:23Ha van rá igény, a Stellantis visszatáncolna a belső égésű autókhoz
2024.05.03 13:25Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Esztergomban is próbaútra indultak az elektromos buszok
A Zöld busz program legújabb állomásaként Esztergomban tisztán elektromos busz áll forgalomba egy hónapos tesztidőszakra - jelentette be a városháza előtt tartott sajtótájékoztatóján Steiner Attila, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) körforgásos gazdaság fejlesztéséért, energia- és klímapolitikáért felelős államtitkár.
Elmondta: a kormány a Klíma- és természetvédelmi akcióterv részét képező Zöld busz programban tíz éven át összesen 36 milliárd forinttal támogatja az elektromos autóbuszok beszerzését.
Az eddig öt nagyvárosban forgalomba állított 1-1 elektromos tesztbusz üzemeltetési tapasztalatai alapján a járművek kilométerenként 60 forinttal olcsóbban működnek, mint a dízelmotorral meghajtott járművek, és havonta 65-70 fa szén-dioxid megkötésének megfelelő károsanyagtól mentesítik a környezetet - ismertette az államtitkár.
Steiner Attila hozzátette, Magyarországon az összes szén-dioxid-kibocsátás ötödéért a közlekedési szektor, ezen belül pedig 98 százalékban a közúti közlekedés a felelős. A Zöld busz program keretében a helyi közösségi közlekedésben megindul a korszerűtlen buszpark cseréje. A cél az, hogy a 25 ezer lakosúnál nagyobb településeken nulla vagy alacsony károsanyag-kibocsátású buszok szállítsák az utasokat.
Akár 200 kilométert is megtesz
Az Esztergomban forgalomba állított Mercedes-Benz eCitaro tesztbusz 80 utas befogadására alkalmas. A járművet egy 2,5 tonna súlyú lítium-nikkel-mangán-kobalt-oxid akkumulátorcsomaggal szerelték, kapacitása egyetlen feltöltéssel elég az egész napi folyamatos üzemhez, azaz akár 200 kilométer megtételéhez.
A négyhetes tesztprogram során az autóbusznak hetente kétszer 200 kilométert, háromszor 150 kilométert, egyszer pedig 100 kilométert kell minimálisan teljesítenie naponta. Az energiatárolókat éjszaka töltik a Volánbusz telephelyén, hagyományos plug-in töltőberendezésről.