Elemzések Tizennyolcmilliárdos beruházást hoz hazánkba a Hanon – ez történt a 23. héten

Tizennyolcmilliárdos beruházást hoz hazánkba a Hanon – ez történt a 23. héten

Pörge Béla | 2021.06.14 07:22

Tizennyolcmilliárdos beruházást hoz hazánkba a Hanon – ez történt a 23. héten

Fotó: Hanon Systems

Több fontos beruházás híre jelent meg a mögöttünk hagyott héten, ezek közül volumenét tekintve kiemelkedik a Hanon fejlesztése. Emellett újabb „dízelbotrányok”, néhány új modell bejelentése és persze a járműipar átalakulásával kapcsolatos hírek határozták meg a hetet. Összefoglaltuk, mi történt az elmúlt héten a járműiparban, a kiemelésekre kattintva bővebben olvashat a témákról.

Hirdetés

A 23. héten több fontos beruházást is bejelentettek Magyarországon, illetve a világban. Elsőként a Hanon tizennyolcmilliárdos beruházását kell említeni. Ezzel a fejlesztéssel a kétezret is meg fogja haladni a Hanon magyarországi dolgozóinak száma.

Jó hír az is, hogy elkészült a zalaegerszegi tesztpálya autópályás része, amit már birtokukba is vettek az autógyártók. A Continental a hazai K+F központjait fejleszti 4,2 milliárd forintból, míg a Foxconn bejelentette az első magyar ipari 5G hálózatát Komáromban, Pátyon pedig új logisztikai központ jön létre.

A külföldi beruházások közül a Bosch drezdai chipgyára emelkedik ki, a létesítményt a héten adták át, és a jövőt hozza el a technológiai megoldásaival, valamint részben választ is ad a chiphiányra.

Új dízelbotrányok

Sorra robbannak ki a károsanyag-kibocsátás manipulációjával kapcsolatos botrányok Franciaországban. Előbb a Renault, majd a Peugeot, végül pedig a Citroën is belekeveredett a saját ügyébe, sőt, a Stellantis égisze alá tartozó cégek közül még a Fiat is bajban lehet.

A Porsche is hasonló ügyben járhat pórul, szoftvermanipuláció miatt indult a német sportautógyártó ellen eljárás, aminek a vége ezres nagyságrendű visszahívás is lehet.

Bemutatkozó modellek

A héten két új modellvariánst lepleztek le az OEM-ek. Előbb a Kia Sportage ötödik generációjáról láttak napvilágot képek és néhány technikai adat, később pedig az Opel Astra új, elektrifikált modelljéről is láthattunk egy kis előzetest.

Ha minden a gyártók terve szerint alakul, akkor az új Sportage és az új Astra is már az idén az utakra kerülhet, viszont a Tesla Model S Plaid+ terveit dobták, annyira jól bevált a sima Plaid, hogy pluszjellel ellátott modellre nem is lesz szükség Elon Musk szerint.

Tovább az elektrifikáció útján

Idén szinte nincs olyan hét, amikor ne számolhatnánk be olyan hírekről, amik a nagyobb gyártók még komolyabb, még gyorsabb elektrifikációs terveiről szólnak. Ezúttal a Fiat jelentette be, hogy 2030-tól csak tisztán elektromos autókat dob a piacra.

Ide tartozik a Volkswagen legújabb befektetése, aminek célja a Northvolt akkumulátorgyárának kapacitásnövelése, de a BorgWarner is az elektromos átállással kapcsolatosan vásárolta fel az Akasol akkugyártót.

Az Egyesült Államokban állami szintre emelik és felpörgetik az akkumulátorok újrahasznosítását, Németországban pedig a hidrogénes közlekedéssel kapcsolatos infrastruktúrát fejlesztik komoly projektek keretében.

Veszik a használt Audit a magyarok

Májusban már egyhuzamban a második hónapban taroltak az Audik a hazai használtautó-piacon a Kocsi.hu használtautó-kereső portál statisztikái alapján. Érdekesség, hogy idén májusban 35 százalékkal kevesebb autó talált gazdára a portál segítségével, mint tavaly, holott akkor a magyar használtautó-piac még a koronavírus okozta sokk utáni helyreállás szakaszában volt. A havi eladásokban mutatkozó véletlenszerű ingadozások mellett erre részben az is magyarázattal szolgálhat, hogy sokan a megromlott gazdasági kilátások hatására visszaléphettek autójuk eladásától, az így eltávolított hirdetések pedig adásvétel nélkül járultak hozzá a hirdetéstörlések számához.

A nehéz gazdasági helyzethez kapcsolódóan kell említést tenni a GE dolgozóinak figyelmeztetősztrájkjáról, míg a koronavírussal kapcsolatban a magyar midibuszok terjedésének esélyéről készített interjút lapunk Lovász Pállal.

Kiemelt Partnereink