Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Honda megduplázza e-mobilitási beruházásait
2024.05.17 15:20Megbízható Munkaadó címet kapott az Audi Hungaria
2024.05.17 13:23Világszínvonalú robotsebészet a Debreceni Egyetemen
2024.05.17 12:17A Peugeot nyolc év garanciát vezet be az elektromos autókra
2024.05.17 10:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Mélyrepülésben a Rába nyeresége – ez történt a 34. héten
Növekvő bevétel mellett is bezuhant eredménnyel zárta a második negyedévet a Rába. Külföldön az ellátási nehézségek gyárleállásokat és termeléscsökkentést váltottak ki, míg az elektromobilitás és a digitalizáció több ezer ember elbocsátására kényszeríti az egyik autógyártót. Összefoglaltuk, mi történt az elmúlt héten a járműiparban, a kiemelésekre kattintva bővebben olvashat a témákról.
A Rába Járműipari Holding Nyrt. a második negyedévben több mint harmadával több bevételre tett szert, mint a tavalyi azonos időszakban. Ugyanakkor adózott eredménye közel 80 százalékkal, mindössze 318 millió forintra apadt. Ennek ellenére a vállalat tartja magát korábban kitűzött céljaihoz.
A Kia vezeti az elektromos autók piacát Magyarországon. Az már viszont semmiképpen nem jó hír a márka számára, hogy saját előrejelzése szerint a hazai autópiac jövőre 30 százalékkal is zsugorodhat.
Még mindig érződik az alkatrészhiány
Az előző héten a chiphiány ismét odavágott az autógyártók termelésének. A Stellantis először egy franciaországi, majd egy spanyolországi üzemét volt kénytelen lekapcsolni, míg a Honda bejelentette, hogy szeptember elején több hazai egységében is jelentősen csökkenti termelését.
A Ford szintén egy termelést negatívan érintő döntést hozott. Az európai kilátások megváltozására hivatkozva elhalasztotta spanyolországi beruházását, amivel helyi üzemében elektromos autók gyártását kezdhetné meg.
Felfut a termelés
Míg egyes üzemekben az alkatrészhiány miatt csökkentették, addig máshol újraindult a termelés. Az előző héten a Stellantis és a Renault franciaországi létesítményeiben is végéhez ért a nyári leállás, és a munka a tavalyinál simábban indulhatott újra.
Médiaértesülések szerint még idén elindulhat a harmadik műszak a Tesla hányattatott sorsú németországi gyárában, amivel éjjel-nappal készíthetik majd az elektromos járműveket.
Ugyancsak elektromos fronton a Volkswagen és a Mercedes Kanadával alakít ki együttműködést az akkumulátorokhoz szükséges anyagok biztosítása érdekében.
A Ford részben az elektromos átállás, részben a digitalizáció miatt háromezer állás megszüntetésére készül. Az elbocsátások főként az amerikai és indiai dolgozókat fogják érinteni.
Átalakuló ellátási láncok és együttműködések
A Honda állítólag átalakítaná ellátási láncait, hogy csökkentse kínai függését. Nemsokkal korábban egy másik japán OEM, a Mazda hivatalosan is jelezte, hogy hasonló tervei vannak.
A Nissan leállította a Mercedes-nek szánt motorok gyártását a Tennessee államban lévő motorgyárában. Ezzel tovább szűkült a Renault-Nissan és a német gyártó közti együttműködés, amiben egykor olya nagy potenciált láttak.
A Ford 1,7 milliárd dollárt kell, hogy fizessen egy 2014-es balesetért, amely során egy tervezési hiba a Ford Rangerben utazó házaspár halálához vezetett.
2026-tól kezdődően az Audi is a Forma-1-ben egymásnak feszülő csapatok egyike lesz. A vállalat szerint az új motorszabályok azok, amik megnyitották az utat szereplése előtt.
A MÁV hidrogén üzemanyagcellás motorvonat beszerzéséhez szükséges piackutatást indított. A kínlat felmérését követően várhatóan még 2022 végén döntés születik a továbblépésről.
Búcsú a hagyományos hajtástól
Kína Hajnan tartománya 2030-tól nem fogja engedélyezni a belső égésű motoros járművek értékesítését. Ezzel a legkisebb tartomány vált az elsővé, amelyik ilyen döntést hozott.
Kaliforniában egy hasonló, de kevésbé szigorú rendelkezést fogadtak el. Az amerikai államban 2035-től csak tisztán elektromos és plug-in hibrid új autókat lehet majd forgalomba hozni.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!