Elemzések Mélyrepülésben a Rába nyeresége – ez történt a 34. héten

Mélyrepülésben a Rába nyeresége – ez történt a 34. héten

Végh Martin | 2022.08.29 07:23

Mélyrepülésben a Rába nyeresége – ez történt a 34. héten

Fotó: Facebook/RabaCsoport

Növekvő bevétel mellett is bezuhant eredménnyel zárta a második negyedévet a Rába. Külföldön az ellátási nehézségek gyárleállásokat és termeléscsökkentést váltottak ki, míg az elektromobilitás és a digitalizáció több ezer ember elbocsátására kényszeríti az egyik autógyártót. Összefoglaltuk, mi történt az elmúlt héten a járműiparban, a kiemelésekre kattintva bővebben olvashat a témákról.

Hirdetés

A Rába Járműipari Holding Nyrt. a második negyedévben több mint harmadával több bevételre tett szert, mint a tavalyi azonos időszakban. Ugyanakkor adózott eredménye közel 80 százalékkal, mindössze 318 millió forintra apadt. Ennek ellenére a vállalat tartja magát korábban kitűzött céljaihoz.

A Kia vezeti az elektromos autók piacát Magyarországon. Az már viszont semmiképpen nem jó hír a márka számára, hogy saját előrejelzése szerint a hazai autópiac jövőre 30 százalékkal is zsugorodhat.

Még mindig érződik az alkatrészhiány

Az előző héten a chiphiány ismét odavágott az autógyártók termelésének. A Stellantis először egy franciaországi, majd egy spanyolországi üzemét volt kénytelen lekapcsolni, míg a Honda bejelentette, hogy szeptember elején több hazai egységében is jelentősen csökkenti termelését.

A Ford szintén egy termelést negatívan érintő döntést hozott. Az európai kilátások megváltozására hivatkozva elhalasztotta spanyolországi beruházását, amivel helyi üzemében elektromos autók gyártását kezdhetné meg.

Felfut a termelés

Míg egyes üzemekben az alkatrészhiány miatt csökkentették, addig máshol újraindult a termelés. Az előző héten a Stellantis és a Renault franciaországi létesítményeiben is végéhez ért a nyári leállás, és a munka a tavalyinál simábban indulhatott újra.

Médiaértesülések szerint még idén elindulhat a harmadik műszak a Tesla hányattatott sorsú németországi gyárában, amivel éjjel-nappal készíthetik majd az elektromos járműveket.

Ugyancsak elektromos fronton a Volkswagen és a Mercedes Kanadával alakít ki együttműködést az akkumulátorokhoz szükséges anyagok biztosítása érdekében.

A Ford részben az elektromos átállás, részben a digitalizáció miatt háromezer állás megszüntetésére készül. Az elbocsátások főként az amerikai és indiai dolgozókat fogják érinteni.

Átalakuló ellátási láncok és együttműködések

A Honda állítólag átalakítaná ellátási láncait, hogy csökkentse kínai függését. Nemsokkal korábban egy másik japán OEM, a Mazda hivatalosan is jelezte, hogy hasonló tervei vannak.

A Nissan leállította a Mercedes-nek szánt motorok gyártását a Tennessee államban lévő motorgyárában. Ezzel tovább szűkült a Renault-Nissan és a német gyártó közti együttműködés, amiben egykor olya nagy potenciált láttak.

A Ford 1,7 milliárd dollárt kell, hogy fizessen egy 2014-es balesetért, amely során egy tervezési hiba a Ford Rangerben utazó házaspár halálához vezetett.

2026-tól kezdődően az Audi is a Forma-1-ben egymásnak feszülő csapatok egyike lesz. A vállalat szerint az új motorszabályok azok, amik megnyitották az utat szereplése előtt.

A MÁV hidrogén üzemanyagcellás motorvonat beszerzéséhez szükséges piackutatást indított. A kínlat felmérését követően várhatóan még 2022 végén döntés születik a továbblépésről.

Búcsú a hagyományos hajtástól

Kína Hajnan tartománya 2030-tól nem fogja engedélyezni a belső égésű motoros járművek értékesítését. Ezzel a legkisebb tartomány vált az elsővé, amelyik ilyen döntést hozott.

Kaliforniában egy hasonló, de kevésbé szigorú rendelkezést fogadtak el. Az amerikai államban 2035-től csak tisztán elektromos és plug-in hibrid új autókat lehet majd forgalomba hozni.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink