Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Nordson megkezdi az új folyadékadagoló rendszerének forgalmazását
2024.05.03 16:18Leállítják szénerőműveiket a legfejlettebb országok
2024.05.03 15:23Ha van rá igény, a Stellantis visszatáncolna a belső égésű autókhoz
2024.05.03 13:25Félidejéhez érkezett a Rába Modernizációs Program
2024.05.03 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Teljesen leépült a Mercedes és a Nissan együttműködése
A Mercedes és a Nissan között 2014 óta tartó, motorgyártásra kiterjedő együttműködés a végéhez közeledik. A Nissan további értesítésig leállítja a termelést Decherdben, Tennessee államban lévő motorgyárában – közölte a Nissan North America szóvivője.
Egyelőre bizonytalan, hogy a 400 főt foglalkoztató üzem kap-e további megrendeléseket. Az alkalmazottakat más üzemekben helyezik el. A Mercedes-Benz szóvivője megerősítette, hogy „a Nissannal való együttműködés a decherdi gyárban megszűnik.” Augusztus elején a Mercedes tájékoztatta egyesült államokbeli márkakereskedőit, hogy a Decherdben épített négyhengeres turbómotor gyártását befejezik.
A Tennessee államban gyártott motort eddig a GLE-ben, valamint a Sprinter és Metris furgonokban használták. A motort a Mercedes fejlesztette, de a Nissan építette. A Nissan 2019-ig ezt a motort használta az Infinity Q50-ben.
Nem volt kihasznált az üzem
A decherdi motorgyárat 2014-ben avatták fel, az üzem az „Infiniti Powertrain Plant” nevet kapta. Abban az időben a partnerek 319 millió dollárt fektettek be. Az üzem éves kapacitása elérhetné a 250 ezer egységet is, 2021-ben azonban már csak 50 ezer motor készült itt.
Az együttműködés végével a két autógyártó között egy újabb együttműködési projekt zárul, amelyet Dieter Zetsche (Daimler) és Carlos Ghosn (Renault-Nissan) akkori vezérigazgatók kezdeményeztek. Ezzel alig maradt valami a Mercedes és a Renault-Nissan szövetség egykor virágzó kapcsolatából: csak a mexikói Aguascalientesben működik együtt a Mercedes és a Nissan az autógyártásban. A mindkét gyártó által használt üzemben a Mercedes az A-osztályú szedánokat és a GLB modelleket gyártja az amerikai piacra.
Ami maradt, annak is vége lehet
Kérdéses azonban, hogy ez meddig marad így: mint ismert, 2024-től megjelenik a Mercedes új kompakt autógenerációja, aminek már hárommal kevesebb tagja lesz. A Mercedes korábban bejelentette, hogy egyre inkább a luxusautók gyártása felé fordul, ennek jegyében például az A-osztály szedánja nem kap utódot.
Ugyanakkor a Mercedes Aguascalientesben alacsony költséggel tud gyártani az amerikai piac számára. Emiatt valószínűbb, hogy az üzemet nem fogja feladni egyik fél sem.
Ezzel szemben befejeződött a Nissan Navarára épülő Mercedes X-osztály gyártása, amelyet a barcelonai gyárban gyártottak 2017 és 2020 között. Az egykor Renault-val közösen fejlesztett kisautó, a Smart szintén a múlté a következő generáció a Mercedes partnerétől, Geelytől származik – írja az Automobilwoche.
A korábbi partnerség csak a Citan utódjával marad fenn, a T-osztályként is elérhető kisteherautó a Renault Kangoo-ra épült, és közösen fejlesztették ki, sőt, a modell a franciaországi Maubeuge-i Renault gyárban készül – kérdés, meddig.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!