Elemzések Még soha nem készült ennyi Audi Győrben – ez történt a 3. héten

Még soha nem készült ennyi Audi Győrben – ez történt a 3. héten

Végh Martin | 2023.01.23 07:20

Még soha nem készült ennyi Audi Győrben – ez történt a 3. héten

Fotó: Audi Hungaria Zrt.

Az Audi Hungariánál új járműgyártási rekord született, de más okból is sikeres volt a vállalat előző éve. Több környező ország is a járműgyártása felfutásáról számolt be, a brit járműipar nagy pofont kapott az elektromos korszak hajnalán, míg egy európai teherautógyártó új üzemet avatott fel elektromos modelljei számára. Összefoglaltuk, mi történt az elmúlt héten a járműiparban, a kiemelésekre kattintva bővebben olvashat a témákról.

Még soha nem készült annyi Audi Győrben, mint 2022-ben. A globális kihívások ellenére az Audi Hungaria sikeres termelési évet zárt tavaly, több mint 172 ezer autó és közel 1,7 millió járműhajtás legyártásával.

Az elmúlt héten megismerhettük a másik kettő német prémium, a BMW és a Mercedes tavaly elért hazai értékesítési eredményeit. A bajor központú OEM eladásai jelentősen, 18 százalékkal nőttek, miközben a vállalatcsoportba tartozó Miniből is több fogyott, mint a megelőző évben. A magyar prémium szegmens vezetője azonban a Mercedes-Benz volt, immáron a hetedik egymást követő évben.

Az elsősorban autóipari vállalatoknak célgépeket készítő székesfehérvári Amplio Automatika Kft. több mint 600 millió forintból bővítette termelőkapacitását. A cég gyártóeszközöket és szoftvereket szerzett be, valamint vállalatirányítási rendszert alakított ki.

A Gémtech Gépészeti Mérnöki Technológiai Tervező és Gyártó Kft. több mint egymilliárd forintból fejlesztett ki darukban használható hajtóműcsaládot. A nyugat-európai színvonalú megoldással egyszerűsíthető a daruk modernizációja során szükséges hajtóműcsere.

Változatos eredmények

2022 zsinórban a negyedik év volt, mikor a Renault Csoport névadó márkájának eladásai csökkentek. A 10 százalékot megközelítő visszaesés mellett mindazonáltal jó hír a francia márkának, hogy elektrifikált modelljeinek értékesítése így is kétszámjegyű növekedésen ment keresztül.

A szintén Renault Csoportba tartozó Dacia már sokkal jobb évet tudhat maga mögött. A román márka a zsugorodó európai piac ellenére több járművet adott el, fontos mérföldkőhöz érkezett gyártásában, és felpörgette villanyautója eladásait.

Ugyancsak a Renault-Nissan háza tájáról érkezett hír volt a kettő partner közti tárgyalások végszakaszba érkezése. Bennfentes információk szerint a már hónapok óta húzódó, együttműködés megújításáról szóló egyeztetések végeredményét már február elején bejelenthetik.

Nem múlik el az alkatrészhiány

A Toyota jelezte, hogy a következő pénzügyi évében képes lenne 10 milliónál több jármű legyártására, ugyanakkor a potenciális ellátási problémák miatt ettől a számtól jelentősen elmaradhat majd.

Pont az alkatrészhiány miatt áll le ezen a héten Európa legnagyobb furgongyára. A Stellantis tulajdonában lévő, közép-olaszországi egységben többek között félvezetőket tartalmazó alkatrészekből állt elő hiány.

A DAF teherautógyártó egy új üzemet, pontosabban a már meglévő eindhoveni telephelye bővítését nyitotta meg. A kettő új gyártósoron akkumulátorok és tisztán elektromos teherautók fognak készülni idén tavasztól.

Míg a DAF-nál örülhetnek, addig az Egyesült Királyságot az autóipara jövőjének biztosítása aggaszthatja. A szigetországnak több akkumulátorgyártó gigagyárra is szüksége lenne, a legelső, Britishvolt által épített üzem terveiből azonban úgy tűnik semmi nem lesz, miután a cég felszámolót kényszerült behívni.

Magyarországon egy második hidrogénes buszt, egy Toyota-CaetanoBus-t teszteltek utasforgalomban. A Paks helyi tömegközlekedési vállalata által tesztelt járművet az autopro.hu is kipróbálta.

Pörög a használtpiac, felfut a termelés

Az előzetes adatok szerint tavaly minden eddiginél több használt autó cserélt gazdát Magyarországon. Ehhez a használt autók számának növekedésén kívül az újautó-piacon kialakult ellátási problémák is hozzájárultak.

Az EU-s újautó-piac esetében már nem beszélhetünk növekedésről. 2022-ben 4,6 százalékkal csökkent a forgalomba helyezések száma, annak ellenére, hogy az utolsó öt hónapban rendre növekedés volt mérhető.

A Román autógyártás 2022-ben sikeresen túljutott a koronavírus-járvány és a chiphiány okozta sokkhatásokon. A szomszédos országban tavaly félmilliónál is több, és a korábbi rekordot meghaladó számú gépkocsit gyártottak le.

A cseh autógyártás szintén jó évet zárt: több mint tizedével, 1,218 millióra nőtt az országban legyártott járművek száma. Mindezt annak ellenére, hogy a helyi autóipari szövetség szerint a cseh autóipar talán még soha nem küzdött egyszerre annyi problémával, mint most.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink