Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Már itt az autonóm rajzó robotméhecske, a BionicBee
2024.05.04 12:22Hány éves korig szabad autót vezetnie az időseknek?
2024.05.04 08:21Drónokat vetnek be a graffitik eltüntetésére
2024.05.04 04:16Az EU az együttműködés hiányával vádolja a kínai gyártókat
2024.05.03 17:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Elektromos teherautók gyártását kezdi meg a DAF
A DAF teherautógyártó megnyitotta az új üzemét, amit célzottan tisztán elektromos járművek összeszerelésére épített. A létesítményben most tavasszal veszi kezdetét kettő elektromos modell gyártása.
Az új létesítményt a már meglévő, hollandiai Eindhovenban található telephelye bővítéseként építette fel a DAF 18 hónap alatt. Itt az új XD és XF Electric elektromos teherautók fognak készülni, fokozatosan növekvő volumenben, ami néhány éven belül el fogja érni az évi több ezret a gyártó várakozásai szerint.
Az üzem kettő gyártósorral rendelkezik. Az egyiken az akkumulátorokat szerelik össze, míg a másikon az energiatároló egységeket, a magas feszültségű komponenseket és a hajtórendszer elemeit építik be az üzembe már készen érkező, kabinnal is rendelkező alvázakba.
Rugalmas felépítés
A DAF a hannoveri IAA szakkiállításon 2022 szeptemberében mutatta be az XD és XF Electric modelleket, melyek az alap, belső égésű motoros modellek tisztán elektromos változatai. A járművek 4x2 és 6x2 tengelykonfigurációkkal, vontató és tehergépkocsi-alváz változatokban érhetőek el.
Pontos felépítéstől függően a villanyhajtású teherautók hajtásrendszere 170-350 kilowatt teljesítménnyel rendelkezik. Az akkumulátorok több méretben választhatóak, a legkisebb, 210 kilowattórás csomag 200 kilométer megtételét biztosítja, míg a legnagyobb, 525 kilowattórás 500 kilométernél is nagyobb hatótávolságot nyújt. A DAF szerint még utóbbi is mindössze 45 perc alatt tölthető fel nulláról 80 százalékra.
Az egyes járműveket a DAF a megrendelő egyedi igényeihez tudja szabni a hajtásrendszer moduláris felépítésének, valamint annak köszönhetően, hogy az akkumulátorok több pozícióban is elhelyezhetőek.
Mások is versenyben vannak
A DAF-hoz hasonlóan más teherautógyártók is elektromos modellekkel bővítik kínálatukat. Az MAN 2024 elején tervezi megkezdeni a tisztán elektromos eTruck gyártását. A Daimler a Hannoverben bemutatott eActros LongHaul nyergesvontató sorozatgyártását szintén a következő évre tervezi.
A Volvo Trucks már 2022 szeptembere óta gyártja FH, FM és FMX Electric nyergesvontatóit Göteborgban, míg a Scania a tavalyi év közepe óta kínál több akkumulátoros elektromos teherautót, melyek 2023 végén kerülnek gyártásba.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!