Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Az EU az együttműködés hiányával vádolja a kínai gyártókat
2024.05.03 17:17A Nordson megkezdi az új folyadékadagoló rendszerének forgalmazását
2024.05.03 16:18Leállítják szénerőműveiket a legfejlettebb országok
2024.05.03 15:23Ha van rá igény, a Stellantis visszatáncolna a belső égésű autókhoz
2024.05.03 13:25Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Még egy akkugyár épülhet Debrecenben – ez történt a 33. héten
A CATL után egy másik kínai vállalat is Debrecenben húzhatja fel új akkumulátorgyárát. A szomszédos Szlovákiában az ország legnagyobb alumíniumfeldolgozója a magas energiaárak miatt adta fel a küzdelmet, míg Kínában aszály vezetett autóipari termelőüzemek leállásához. Összefoglaltuk, mi történt az elmúlt héten a járműiparban, a kiemelésekre kattintva bővebben olvashat a témákról.
Sajtóhírek szerint a BMW kiszolgálására Debrecenben létesíthet akkumulátorgyárat a kínai EVE. A létesítményben a Tesla által is használt 4680-as formátumú akkumulátorcellákat fognak előállítani.
Az Audi Hungaria szerszámgyárát folyamatosan fejlesztik digitális és automatizációs megoldásokkal. Nemrég egy kollaboratív robotos ragasztóállomást helyeztek üzembe, illetve elkészült az új képzőközpont.
Hol alkatrész, hol energia nincs
Németországban a Porsche több száz autó félkész állapotban tárolására kényszerült, mivel fennakadások adódtak a fényszórók beszerzésében.
Kínában már egy sokkal több vállalatot érintő probléma, a szárazság zavarta meg a termelést. A szárazság okozta energiahiány miatt több autóipari OEM és a CATL akkumulátorgyártó is fel kellett, hogy függesszék termelésüket egyes üzemeikben.
Külföldre viszik a gyártást
A német Next.e.GO Mobile villanyautó-gyártó Észak-macedóniában fog új gyárat létesíteni. A létesítményben évente maximum 30 ezer járművet szerelhetnek majd össze.
A Chery kínai autógyártó Oroszországban készítene járműveket. Ennek érdekében jelenleg helyi gyártókkal folytat tárgyalásokat.
Tovább az elektrifikáció útján
A Volkswagen megállapodott a Mahindrával elektromos komponensek szállításáról. A német vállalat a saját MEB platformjának bizonyos alkatrészeit fogja biztosítani az indiai fél öt elektromos SUV modelljéhez.
Bennfentes információk szerint a BMW 2025-től már sorozatban gyártana üzemanyagcellás szabadidőautókat, a hír valóságtartalmát pedig megerősíteni látszik, hogy a bajor vállalat úgy látja, a hidrogén különösen fontos szerepet kaphat a nagyobb SUV-k meghajtásában.
Rossz hírek a beszállítók oldaláról
Hamarosan végleg leáll a legnagyobb szlovák alumíniumfeldolgozó, a Slovalco. A több európai vállalatnak is beszállító cég a döntést a magas energiaárakkal, valamint az emissziós engedélyek drágaságával indokolta.
Az Infineon német chipgyártó vezetője, Jochen Hanebecka nem látja közelinek a félvezetőhiány végét. Továbbá kifejtette, hogy Európa nagyobb mértékben függ az Ázsiában előállított chipektől, mint az orosz energiahordozóktól.
Növekedés a hazai piacokon
Július végéig majdnem félmillió használt személyautó cserélt gazdát hazánkban. Ez 5,8 százalékos növekedés az előző év első hét hónapjához mérten, egyúttal előre vetíti a tavalyi, rekordnak számító egész éves érték túlszárnyalását.
A lízingpiacon finanszírozott összeg 420 milliárd forintot tett ki a második negyedévben, ami ötödével haladja meg az egy évvel korábbi értéket. A növekedés hátterében azonban nem a személyautók szegmense húzódik meg.
A Magyar Posta flottaszolgáltatás keretén belül 771 elektromos hajtású segédmotoros jármű beszerzésére kötött szerződést. Ezzel a Posta járműparkjának közel negyede válik kibocsátásmentessé.
Az év eddigi szakaszában Romániában több új elektromos személyautót értékesítettek, mint dízelhajtásút. Előbbiek a piaci volumen ötödét, míg utóbbiak csupán 14 százalékát adták.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!