Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Parkolókat bérel a Tesla, hogy eladatlan járműveit ott tárolhassa
2024.05.17 06:21Új budapesti létesítményt avatott a Knorr-Bremse
2024.05.17 04:20Budapesten is bemutatkozik a legújabb Setra
2024.05.16 17:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Hamarosan jöhetnek a hidrogénes BMW-k
Sajtóértesülések szerint a BMW 2025-től nagy szériában szeretne üzemanyagcellás SUV-kat gyártani. A BMW korábban csak azt jelentette be, hogy az idei évben kis szériában kívánja kínálni az iX5-ös modellt hidrogénes hajtással.
A BMW lehetséges sorozatgyártású hidrogénes modelljéről a Nikkei japán üzleti lap számolt be Pieter Nota értékesítési vezetőre hivatkozva. A lap szerint a BMW azt tervezi, hogy technológiai partnerével, a Toyotával együttműködve 2025-ben megkezdi az üzemanyagcellás SUV-k sorozatgyártását és értékesítését. Erről azonban további részleteket még nem közölnek, a két gyártó sem erősítette meg a hírt.
A BMW 2021 szeptemberében mutatta be az iX5 Hydrogen modellt az IAA Mobility kiállításon. Ennek a kisszériás gyártása néhány héten belül megkezdődik, az első járműveket pedig még ez év vége előtt átadják. Az iX5 Hydrogen a Toyota üzemanyagcelláit használja, ugyanakkor a cellák integrálásáért, valamint számos kapcsolódó alkatrész fejlesztéséért a BMW felelt.
Az iX5 Hydrogen technikai adatai már jó ideje ismertek: a legfeljebb 6 kilogramm hidrogént két 700 bar nyomású szénszálas kompozit anyagú tartályban tárolják. A motortérben található Toyota üzemanyagcella 125 kilowattot, a hátsó e-motor viszont 275 kilowatt teljesítményt ad le. Ha a villanymotor az üzemanyagcella által biztosítani tudó 125 kilowattnál nagyobb teljesítményt igényel, további teljesítményt az elektromotor fölé szerelt akkumulátor szolgáltatja.
Egy ideje már kacsintgat erre a BMW
A bajor gyártó korábban már többször is támogatóan nyilatkozott a hidrogén üzemanyagcellás technológiáról, hangsúlyozva, hogy nem teszik le a garast egyértelműen egy technológiai megoldás mellett. Konkrét terveket a BMW-től azonban nem láttunk arra vonatkozóan, hogy mikor jelennek meg a hidrogén-elektromos meghajtású sorozatgyártású modelljei.
A 2025-től megjelenő Neue Klasse esetében a BMW kezdetben arra is utalt, hogy erre a platformra építenek üzemanyagcellás autókat, később azonban kiderült, hogy - legalábbis kezdetben - az akkumulátoros elektromos hajtásokra fog támaszkodni a gyártó.
Vélhetően van alapja a hírnek
Nota ugyan semmilyen konkrétumot nem árult el a Nikkei számára, de nem is tagadta az együttműködés mélyítését: „úgy látjuk, hogy a hidrogén üzemanyagcellás technológia különösen fontos lehet a nagyobb SUV-k esetében” – idézi az értékesítési vezetőt a Nikkei.
„Vannak különböző projektjeink, amelyeken a Toyotával dolgozunk együtt” – mondja Nota ismét csak általánosságban.
A BMW jelenleg azt tervezi, hogy 2030-ban eladásainak felét elektromos meghajtású autók fogják kitenni, sőt, Nota szerint akár egy-két évvel előbb is elérhető ez a cél. Ugyanakkor rámutatott az elektromos járművek előtt még mindig fennálló akadályokra, elsősorban a töltési infrastruktúrára. Az értékesítési vezető végül megerősítette, hogy a BMW több technológiában is lát fantáziát – írja az electrive.com.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!