Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Nordson megkezdi az új folyadékadagoló rendszerének forgalmazását
2024.05.03 16:18Leállítják szénerőműveiket a legfejlettebb országok
2024.05.03 15:23Ha van rá igény, a Stellantis visszatáncolna a belső égésű autókhoz
2024.05.03 13:25Félidejéhez érkezett a Rába Modernizációs Program
2024.05.03 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Limitált szériás modellel ünnepel a győri Audi – ez történt a 40. héten
Limitált szériás TT-vel ünnepel az Audi Győrben, közben más gyártók is új modellváltozatokat jelentettek be a héten, sőt, úgy tűnik, a Tesla első teherautója is végre elkészülhet. Sajnos az energiaválság és a háború is keményen érezteti hatásait. Összefoglaltuk, mi történt az elmúlt héten a járműiparban, a kiemelésekre kattintva bővebben olvashat a témákról.
Az Audi 100 darab limitált kiadású Audi TT RS Coupé iconic modellel ünnepli az Audi TT Coupé 25 éves jubileumát Európában. A limitált sorozat, csakúgy mint valamennyi Audi TT modell Győrben, az Audi Hungariánál készül. A különleges autók egyedi színt is kapnak, a hajtásukról pedig egy Győrben gyártott, legendás erőforrás gondoskodik majd.
A héten egy másik nem tisztán elektromos modellt is beharangozott a Volkswagen Csoport, igaz, egy kicsit azért más kategóriáról van szó: érkezik a Lamborghini Aventador utódja, a szuperautó hibrid hajtást kap, amivel csak még erősebb lesz.
Javában zajlik az elektromos átállás
A 40. hét sem telt el az elektromos offenzíva újabb állomásai nélkül. A Peugeot két új hibrid hajtást és több leendő elektromos vagy hibrid modellt is bejelentett, és szintén Franciaországból egy ikonikus kisautó elektromos utódjáról is hír érkezett: megjelentek az első képek a modernkori Renault 4-esről. Sőt, a Maserati is elárult néhány új információt az első teljesen elektromos modelljéről, ám az utastér mivoltát még mindig homály fedi.
Persze Európán kívül is zajlott az élet: a Hyundai egészen elképesztő hatótávolságot ígér a legújabb elektromos autójához, az Ioniq 6-hoz. Közben a Tesla is tudott villantani valamit, úgy tűnik végre tényleg az utakra kerül a gyártó első teherautója, a Semi. Sőt, az egyik első nagyobb vásárló is megvan már a Pepsi személyében.
Nem éri meg háborúzni
Az orosz járműipar biztosan nem járt jól a háborúval, a legfrissebb hírek szerint a világ legnagyobb autógyártója, a Toyota is végleg elhagyja az országot, és Kazahsztánba telepíti át a gyárait. Persze nem járt mindenki rosszul a helyzettel: a Lada eladásai valósággal kilőttek, igaz, annyira nincs nehéz dolga az orosz OEM-nek nyugati és japán versenytársak nélkül.
A sok távozó meg is látszik az orosz újautó-eladásokon, ugyanis közel hatvan százalékkal estek vissza az eladások az országban szeptemberben, de éves összevetésben is hasonló a helyzet.
Részben a háború felelős a brutális energiaár-emelkedésért, amitől szinte minden iparág és minden ember szenved Európában. Lengyelországban egészen furcsa helyzetet okozott az energiaválság: Lublin városában több trolibusz-vonalat is leállítottak az áram magas ára miatt, a járművek helyett dízeles buszok közlekednek.
Az energiaárak elszállására több megoldás is létezhet, de az is kérdés, kinek mi válik be. Emellett persze számos más tényezőktől is szenved a járműipar. Ezeket a problémákat járja körbe a Techtogether 2022, amit október 18-19-én rendeznek meg a Bálnában. Regisztráljon Ön is, és jöjjön el a rendezvényre!
Az Iváncsán már harmadik hazai gyárát felépítő SK On társadalmi felelőségvállalásáról tett tanúbizonyságot azzal, hogy támogatja Iváncsát.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!