Elemzések Komoly napelemparkot épít a szombathelyi Schaeffler – ez történt a 8. héten

Komoly napelemparkot épít a szombathelyi Schaeffler – ez történt a 8. héten

Végh Martin | 2023.02.27 07:23

Komoly napelemparkot épít a szombathelyi Schaeffler – ez történt a 8. héten

Fotó: Schaeffler

A Schaeffler nagy teljesítményű napelemparkot épít szombathelyi üzemeinek szomszédságában. Az Audi Hungariánál folytatódtak a bértárgyalások, míg külföldön akkumulátorgyárak építéséről, illetve logisztikai problémák okozta termeléscsökkentésről is hírek érkeztek. Összefoglaltuk, mi történt az elmúlt héten a járműiparban, a kiemelésekre kattintva bővebben olvashat a témákról.

Hirdetés

A Schaeffler Csoport legnagyobb napelemparkja épül a vállalatcsoport kettő szombathelyi üzeménél. A több mint 3600 kilowatt teljesítményű kiserőművel, melynek építése már kezdetét vette, a szombathelyi üzemek önállósíthatják energiaellátásukat.

Az előző héten folytatódtak az Audi Hungariánál a bértárgyalások, eredményre azonban nem jutottak a felek. A munkáltatói oldal a szakszervezet által követelttől messze elmaradó béremelést ajánlott. A tárgyalások ezen a héten folytatódnak.

A Rába Nyrt közel 40 százalékos bevételnövekedéssel zárta a mögöttünk lévő évet. Ami talán ennél is jobb hír az autóipari beszállító számára, hogy minden üzletága nyereséget tudott produkálni a kihívásokkal teli környezet ellenére.

Több százmillió forintból fejleszt tűz- és robbanásbiztos lítiumion akkumulátorokat a pátyi Indupro Kft. Az tervek szerint az évtized közepétől sorozatgyártott akkumulátorokkal az autóipart és más iparágakat is céloz a magyar vállalat.

Többeknek is rossz híreket hozott a hét

Logisztikai problémák miatt a Mercedes-Benz március elején tizenegy napra rövidített munkaidőt vezet be. Az autógyártót bejelentése után többen is kemény kritikával illették.

A Volkswagen háza táján a véget érni nem akaró dízelbotrány miatt fájhatott a vezetők feje. Németországban a környezetvédők javára ítélt a bíróság, ami ahhoz vezethet, hogy a gyártónak vissza kell hívnia Golf modelljeit.

Jobb hete volt a Stellantis-nak, ami közzétette tavalyi pénzügyi eredményeit. A konszern bevételét és üzemi eredményét is jelentősen növelte a tavalyi nehéz évben. Az eredményt több faktornak, köztük kedvező termékportfóliójának tulajdonította a vállalat.

A Jaguar Land Rover három európai fejlesztőközpont megnyitását jelentette be. A létesítményekben, melyek a már korábban megépült hat másikat egészítik ki, önvezetőtechnológiákon fognak dolgozni a mérnökök.

Új akkugyárak épülnek

A Ford Törökországban fog akkumulátorcella-gyárat építeni kettő partnerével közösen. Az üzem, ha elkészül Európa egyik legnagyobb olyan létesítménye lesz, ahol haszonjárművekhez készítenek energiatároló egységeket.

A BMW Bajorország keleti részén fog akkumulátorgyárat felhúzni, ahonnan a vállalat több autógyárát is ki fogják szolgálni. Az üzem építésének ötlete nem mindenki tetszését nyerte el, helyi lakosok már hetek óta tiltakoznak a beruházás ellen.

A Tesla visszavesz németországi akkumulátorgyártási terveiből. Adóügyi kedvezmények miatt egyes munkafolyamatokat inkább áthelyez az Egyesült Államokba, mintsem hogy azokat a Berlinhez közeli gyárában végezze.

Nehéz volt 2022

Nehéz esztendőn van túl a francia Faurecia. A vállalat a Hella felvásárlásának és az Oroszországból való kivonulás terheit is megérezte, ami miatt veszteséget volt kénytelen elkönyvelni. Minden nehézség ellenére azonban a vállalatnak mégsem volt kifejezetten rossz éve.

A Knorr-Bremse szintén bőrén érezte a krízisek hatásait. Bevétele a várakozásoktól elmaradó mértékben nőtt, miközben nyeresége csökkent. Ugyanakkor 2023-at nagy megrendelésállománnyal kezdhette.

Növekvő eladások

Ismét erősödni látszik a hazai használtautó-piaci forgalom. Januárban közel 4 százalékkal több gépkocsi cserélt gazdát, mint egy évvel korábban.

Az európai uniós újautó-eladások szintén növekedést mutattak az év első hónapjában. Éves összevetésben 11,3 százalékkal több új személyautó került az utakra, miközben tovább nőtt a tisztán elektromos típusok eladásokon belüli aránya.

Egy felmérés szerint növekszik azon magyarok aránya, akik belátható időn belül hibrid vagy teljesen elektromos autót vennének. Ennek ellenére a villanyautók iránt elkötelezettek még mindig bőven kisebbségben vannak.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink