Elemzések Kiderült, ki fogja vezetni a debreceni BMW-t – ez történt a 8. héten

Kiderült, ki fogja vezetni a debreceni BMW-t – ez történt a 8. héten

Pardavi Mariann | 2019.02.25 05:00

Kiderült, ki fogja vezetni a debreceni BMW-t – ez történt a 8. héten

Végre nem titok, hogy ki lesz a debreceni BMW első embere, megállapodott a bérekről a Suzuki, fejlesztőközpontot nyitott a Continental, repülőgép-javító érkezik Miskolcra. Összefoglaltuk az elmúlt hét eseményeit. Kattintson a kiemelt szavakra és olvass el bővebben a hírt!

Hirdetés
  • Bemutatta a győri Széchenyi István Egyetem hallgatóiból verbuválódott csapat, az Arrabona Racing Team az idei versenyautójuk terveit, részletesen leírtuk, mi fog változni idén az együléses autóban.
  • INTERJÚ: – Több mint 20 éve dolgozom már a Continentalnál, és ebből több mint 18 évet töltöttem vezetői pozícióban. Gyárvezetőként elsajátítottam, hogy hogyan lehet egy több ezer fős szervezetet felépíteni és vezetni. Országkoordinátorként lehetőségem volt a többi magyarországi vállalatunk tevékenységét megismerni és a kollégákkal a kapcsolatokat kiépíteni. Szegmensvezetőként az autóipari hűtő-fűtő csőrendszerek fejlesztéséért, értékesítéséért és gyártásáért voltam felelős: 10 gyárban, Kínától kezdve Magyarországon át Mexikóig bezárólag – számolt be a Continental csoport frissen kinevezett országkoordinátora, Nagy Mihály.
  • Az esztergomi Suzuki és az üzemi tanács kétszámjegyű béremelésről állapodott meg.
  • Üzemlátogatás: a Qualitative Production frissen átadott gyárában azt nézhették meg az érdeklődők, hogy a hengerfejeket és motorblokkokat gyártó és megmunkáló vállalkozás hogyan követi nyomon a termelést.
  • INTERJÚ: – A tulajdonosunk azt üzente, hogy olyan embereket keressünk, akiknek a szenvedélye a szakma. Persze nehéz igazán jó szakembert találni. A kiválasztásnál sincs könnyű dolgunk, hiszen komoly feladat kiszűrni azokat, akik igazán elhivatottak. Ahhoz, hogy valaki itt dolgozzon, nagyon fontos a motiváció, de van például próbanap, melynek keretében a leendő dolgozónak lehetőséget adunk arra, hogy testközelből megismerje, mit csinálunk. A Johnson Electricnél valóban a magasabb hozzáadott értékű munkára koncentrálunk, éppen ezért főként mérnökökre van szükségünk: villamos- és gépészmérnökből kell a legtöbb – ismertette egy interjúban a Johnson Electricnél minőségügyi vezető pozícióban dolgozó Kékkő Tamás.
  • A Continental megnyitotta budapesti Mesterséges Intelligencia Fejlesztő Központját, ahol egyebek mellett az önvezetéshez szükséges technológiákat fogják kutatni.
  • Január 1-jétől egy értékbeli korlátot is vizsgálniuk kell a munkáltatóknak a kamatkedvezményből származó jövedelem megállapításakor, ha kedvezményes lakáscélú hitelt adnak a munkavállalóknak.
  • Gyártósorok vásárlására írtak ki pályázatot Pest megyei mikro-, kis- és középvállalkozások számára.
  • INTERJÚ: – Harminc évig éltem Amerikában. Csak Ronald Reagan mondata jut eszembe: "Bízzál, de ellenőrizz!" Az üzletben kell a bizalom, de ha csalódás ér, dönteni kell. Ez itthonra is érvényes persze, egy csalódás után leírjuk az üzletfelet. De az európai sokat gondolkodik, elkötelezi magát egy irányba, aztán nem tud elég gyorsan váltani – Czirják Lászlóval, egy amerikai-magyar befektetővel beszélgettünk.
  • Néhány éve 10,5 év volt a magyar használtautók átlagos életkora, 2018-ra ez 14,5 évre nőtt, főleg azért, mert sok idős autó került be az országba.
  • INTERJÚ: – Idén is több tematika köré szervezzük kiállítóinkat: járműgyártás, gépjárműipari egységek és rendszerek, gyártó berendezések, üzleti szolgáltatók, emberi erőforrás-menedzsment, ipari szolgáltatók, informatika és gyártástechnológia. A kiemelt tematikai pontok mellett idén az alternatív hajtás és önvezető technológiák minél szélesebb spektrumú megjelenítése van a fókuszban, amik nemcsak a szakmai programban, hanem a kiállítónknál, a standokon is megjelennek. Természetesen nem feledkezünk meg az ipari digitalizáció, a 3D-nyomtatás, az ipari automatizálás trendjeiről sem – 2019-ben is lesz Automotive Hungary szakkiállítás, ezzel kapcsolatban kérdeztük a rendezvény igazgatóját, Baranyai Gergőt.
  • Fuvarozói szakmai berkekben egyre erőteljesebben jelenik meg az a vélemény, hogy a külföldön dolgozó magyar sofőröket haza lehetne csábítani, ezért a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének elnöke felhívással fordul a hazai vállalkozásokhoz: összehangolt cselekvéssel, az érdekeltség megteremtésével hívják haza a magyar sofőröket.
  • A német Lufthansa vállalatcsoport repülőgép-javítással és -fenntartással foglalkozó vállalata, a Lufthansa Technik 43 milliárd forintos befektetéssel szervizközpontot telepít Miskolcra.
  • Kordás László marad a Magyar Szakszervezeti Szövetség élén.
  • A szivattyúkat gyártó dán Grundfos tatabányai és székesfehérvári gyárában a duális képzésben használható tanműhelyt, oktatólabort és virtuális valóságot alkalmazó szobát adott át, 170 millió forintos beruházással.
  • Hivatalosan is megkapta kinevezését a BMW leendő debreceni gyárának igazgatója.
  • A béremelésről még nem, de a bónuszról már megállapodott az esztergomi Suzuki.
  • Tesla szalon nyílik Budapesten.
  • Elkezdték gyártani Kecskeméten a Mercedes CLA Coupé második generációját.

Kiemelt Partnereink