Techtogether Ezzel a járművel fog versenyezni a győri csapat

Ezzel a járművel fog versenyezni a győri csapat

Pardavi Mariann | 2019.02.19 12:40

Ezzel a járművel fog versenyezni a győri csapat

A tél vége mindig izgalmas az egyetemi járműépítő csapatok számára, hiszen ilyenkor véglegesítik versenyautójuk terveit és mutatják be a közönség számára. Nézzük, a győri Arrabona Racing Team milyen járművel vág neki a 2019-es szezonnak!

Hirdetés

Bemutatta a győri Széchenyi István Egyetem hallgatóiból verbuválódott csapat, az Arrabona Racing Team az idei versenyautójuk terveit. Az eseményen, ahol a csapatot támogató szponzorok és oktatók is jelen voltak a csapattagok mellett, Gudra Gábriel csapatvezető elmondta, a 2019-es szezonban a zalaegerszegen megrendezendő Formula Student Easten fognak versenyezni, továbbá bekerültek a cseh és német futamokra is. A Formula Student versenysorozaton olyan hallgatók vesznek részt, akik szabadidejükben együléses versenyautókat készítenek. Ők tervezik meg és szerelik össze a járművet, az alkatrészeket rendszerint szponzoroktól kapják, vagy velük gyártatják le. Az egyes futamokra nem egyszerű bekerülni komoly műszaki tesztet kell időnyomás alatt helyesen kitölteni.

A Formula Student versenyeknél az egyik legtöbbet érő szám az úgynevezett endurance, ahol a pilótának 22 kilométert kell levezetnie. Ez közel egyharmadát teszi ki az összes pontszámnak. Emiatt idén fontos szempont az ergonomikus pilótafülke tervezése, ezzel is növelve pilóta magabiztosságát, teljesítményét.

Motor

Az ART_06 kódjelű jármű – mely egyébként azt hivatott jelölni, hogy a csapat hatodik autójáról van szó – ezúttal is a testvércsapat motorjával fog üzemelni. A Szengine szintén a győri egyetemen tevékenykedik, ők kizárólag azzal foglalkoznak, hogy a Formula Student versenysorozat szigorú szabályainak megfelelő motort készítsenek. Az erőforrás 2018-as konstrukció, de a 3 sebességes váltót egy 4 sebességes verzió váltja fel a jobb fokozatkihasználás érdekében, illetve a szívó oldal is jelentős frissítésen esett át: a szívócsonk hossza 230 mm-ről 200 mm-re csökkent.
A tavaly felmerült hűtési problémák elkerülése miatt a hűtőt 10 mm-rel növelték, és olajhűtőt is terveztek, hogy növeljék az erőforrás megbízhatóságát. a Formula Student versenyszabályzat miatt a zajszennyezésre is figyelniük kellett. Olyan kipufogó rendszer tervezt, amely biztosítani képes az alapjáraton legfeljebb 103 dB, emelt fordulaton 110 dB értékeket.

Felfüggesztés

A teljes futóműben egy részösszeállítás változott: az első csonkállványok, amire az új, négydugattyús féknyergek miatt volt szükség. Az új féknyereg nagyobb terheléseket indukál, változtak a bekötési pontok, mindezek indokolták a csonkállványok újratervezését, illetve a féktárcsa méretének növelését. Ez a fejlesztés az első tengelyen fellépő fékerő növelése és a rövidebb féktávok elérése miatt volt szükséges.

Kormányzás

Az előző években a kijelző a kormánykerék részét képezte, viszont a pilóták visszajelzései alapján áthelyezték a kormány fölé, ezzel menet közben és kanyarodás alatt is láthatóvá téve azt. Mindemellett terveztek új flappy mechanizmust, amely jobb váltásérzetet ad az autót vezető személy számára.

Pedálbox

Az egyik legfontosabb fejlesztésük a pedálboxot érintette: két pedálos rendszerre váltottak az idei szezonban. Ez a megoldás a pilóták reakcióidejét hivatott csökkenteni a váltások között, illetve az autóba vetett bizalmukat növelni a pályán. Mindemellett a váltási idő csökkentése érdekében bevezették az elektro-pneumatikus kuplung aktuálást. Egy kézi kuplungot is beszerelnek a pilótafülkébe pneumatikus aktuálással, melyet elindulásnál használnak majd pilótáink.

Váz

A váz kialakítása nagyban függ az autó futóművének kialakításától, így alapvetően a vázgeometria sem változott. Néhány változást végeztek el, hogy vázuk megfeleljen a frissített 2019-es szabályzatnak. Ezekkel a változásokkal 7,5%-os merevség növekedést értek el: 790 Nm/°-ról 850 Nm/°-ra. Ezek nem csupán szimulált értékek, ezeket az eredményeket saját tervezésű és építésű merevségmérővel validálták. A karosszéria részlegen a legnagyobb innováció az ülést érintette, egy teljes mértékben a pilótafülkébe és vázba integrált ülést terveztek. A tavalyi ülésük és a legmagasabb sofőrük 3D szkennelése nagyban megkönnyítette a tervezési folyamatot.

Kiemelt Partnereink