Szolgáltatók Októberben hetedszer is Automotive Hungary

Októberben hetedszer is Automotive Hungary

Kuthi Áron | 2019.02.20 10:40

Októberben hetedszer is Automotive Hungary

Túlzás nélkül kijelenthető, hogy az Automotive Hungary nemzetközi járműipari beszállítói szakkiállítás a hazai autóipar gyártói és beszállítói számára első számú szakmai igazodási pontjává vált. A kiállítók és a látogatók évről évre növekvő száma egyaránt mutatja, hogy ebben az ágazati konjunktúrában egyre fontosabb a kiállítási részvétel – kiállítóként és látogatóként egyaránt-, hiszen szinte mindenki részese akar lenni a magyarországi és közép-európai autóipari boomnak. Az október 16. és 18. között megrendezendő szakkiállítás idei fókusza a megszokott tematikák mellett az alternatív hajtás és önvezető technológiák, hangsúlyozva ezzel azt is, hogy az innováció, és az újításra való képesség szerves részét képezik az autóipari versenynek. Az előkészítési munkákról az Automotive Hungary kiállítási igazgatóját, Baranyai Gergőt kérdeztük.

Hirdetés

– Milyen témák köré szerveződik az idei szakkiállítás?
Idén is több tematika köré szervezzük kiállítóinkat: járműgyártás, gépjárműipari egységek és rendszerek, gyártó berendezések, üzleti szolgáltatók, emberi erőforrás-menedzsment, ipari szolgáltatók, informatika és gyártástechnológia. A kiemelt tematikai pontok mellett idén az alternatív hajtás és önvezető technológiák minél szélesebb spektrumú megjelenítése van a fókuszban, amik nemcsak a szakmai programban, hanem a kiállítónknál, a standokon is megjelennek. Természetesen nem feledkezünk meg az ipari digitalizáció, a 3D-nyomtatás, az ipari automatizálás trendjeiről sem. Egy szakmai kiállítás csak akkor sikeres, ha nemcsak a tájékozódást segíti, hanem valódi üzleti lehetőségeket is rejt magában. Célunk, hogy a hazai beszállítói szereplők minél jobban és gyorsabban tudjanak alkalmazkodni az új autóipari irányokhoz. Ezen belül célunk, hogy a nagy beszállító vállalatok bemutathassák, hogyan néz ki egy sikeres beszállítói program. A standokon és a szakmai programokon kiemelt téma lesz, hogy a kis- és középvállalatok hogyan tudnak sikerrel csatlakozni a termelési értéklánchoz. A 7. Automotive Hungary egyértelműen elérte azt a színvonalat és szakmai elismertséget, hogy megtalálja helyét a nemzetközi színtéren is. A külföldi, régiós beszállítókban mindig van új üzleti potenciál, így új beszerzési útvonalakat is fel lehet majd térképezni a kiállításon. A piac annyira gyorsan változik, és nyílnak új és új lehetőségek, hogy aki nem kerül képbe, lemarad.

Kik azok a szakmai partnerek, akik javaslataikkal aktívan alakítják minden évben az Automotive Hungary kiállítást?
Évek óta sikerrel dolgozunk együtt a Magyar Gépjárműipari Egyesülettel (MAGE), a Magyar Járműalkatrészgyártók Országos Szövetségével (MAJOSZ) és a Nemzeti Befektetési Ügynökséggel (HIPA). Két éve kiemelt partnerünk az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM), ami a korábbi Nemzetgazdasági Minisztérium volt, továbbá nagyon jó a médiapartneri együttműködésünk az Autopro autóipari hírportállal is. Ez a szakmai csapat nagyon aktív, minden fél a saját szakterületének legjavát adja az előkészítés és a megvalósítás során is.

Automotive Hungary

Hány kiállítóval lehet idén számolni?
Tavaly 15 országból 255 kiállító jelent meg, és várakozásaink szerint idén ezek a számok még tovább növekednek, és erősödik a nemzetközi vonal. Célunk, hogy a kelet-közép-európai régió érdeklődését is felkeltsük és még több kiállítói céget, beszerzőt és látogatót köszönthessünk a kiállításon. A régió mellett már most, 7 hónappal a kiállítás előtt is nagy az érdeklődés többek között az ázsiai országokból.

Kik azok, akik látogatóként részt vesznek az Automotive Hungary kiállításon?
Kimutatásaink szerint tavaly 30 országból tízezer látogató érkezett. Közel kétharmaduk döntéshozó, 38 százalékuk mérnök volt. A látogatók 30 százaléka a járműgyártási, beszállítói iparban aktív, 52 százalékuk pedig a raktározási, logisztikai, méréstechnikai, műanyagipari, energetikai vagy éppen a csomagolástechnikai szegmenst képviseli.
A MAGE-MAJOSZ-HIPA B2B beszállítói fórum jelenti talán az Automotive Hungary legnagyobb hozzáadott értékét.

Milyen eddigi tapasztalatokat építenek be idén?
A fórum igen sikeres, ezt mutatja az is, hogy tavaly 140 tárgyalás zajlott le 31 beszállítói és 16 beszerző cég részvételével. A kiállítói és látogatói elégedettségi statisztikák visszajelzései alapján igyekszünk megfelelni mindkét oldalnak. Igény van rá, hogy még szélesebb körben jelenjenek meg a hazai járműalkatrészgyártók, erre reagálva kezdtük el kidolgozni idei erre épülő koncepciónkat.

Az Automotive Hungary három napján állandó programként zajlik az egyetemi járműépítő hallgatók versenye, a Techtogether Automotive Hungary. Itt fiatal tehetségek mérik össze tudásukat. Mit jelent a ez a program a szakkiállítás számára?
Az autógyártásnak az emberi munkaerő a legértékesebb összetevője, és a versenyen a jövő autóipari kiválóságait lehet megismerni. A szakképzés szintén fontos eleme az idei szakkiállításnak, így egyértelmű, hogy a Techtogethernek is helye van a kiállításon. A verseny célja, hogy minél szorosabb kapcsolat épüljön ki a műszaki felsőoktatás és az iparvállalatok között, emellett nagy érdeme, hogy az itt versenyző járműépítő csapatok a műszaki pályát népszerűsítik, és inspirációt adhatnak a középiskolai tanulóknak.

Automotive Hungary

A fiatal tehetségeket, az innovatív ötleteket nagyon nagy becsben tartja az autóipar, hiszen ők, illetve ezek viszik előre az ágazatot. Hogyan akarja az Automotive Hungary bemutatni a magyar innovációt?
A kiállításon való megjelenés startupok és fiatal mérnöki cégek számára is személyes találkozási lehetőséget ad az ipari szereplőkkel, idén számukra is szeretnénk terepet biztosítani a bemutatkozásra, őket is biztatjuk a részvételre. A kiállításon nemcsak cégekkel lehet találkozni és üzletet kötni, hanem fejlesztési konstrukciókkal is lehet ismerkedni, képet kapni a fejlődés, az üzleti növekedés lehetőségeiről.

A HUNGEXPO Zrt. tavaly először hirdette meg az Innovációs Termékdíj pályázatot, amelyen öt kategóriában született díj. Ez nagy elismerést ad a cégeknek és nyertes termékeiknek, valamint kiemelt médiafigyelmet jelent. Idén is meghirdetik a versenyt?
Természetesen, a díjazottak kiválasztása során az innováció, a hatékonyságnövelés, a digitalizációs tudatosság a fő szakmai kritériumok. Mivel a döntés jóval a szakkiállítás előtt megszületik, az előzetes kommunikációnkban, a szaksajtóban kiemelt felületeken biztosítunk megjelenést a nyerteseknek. A látogatói kalauzban is külön oldal szól majd a pályázatról és a nyertesekről.

Mi jelenti az igazi elismerést az Automotive Hungaryvel kapcsolatban a HUNGEXPO számára?
Egyértelműen a kiállítók és látogatók pozitív visszajelzései, valamint az egyre növekvő részvétel, és az, hogy a kiállításra valóban az az autóipari döntéshozói réteg érkezik, amely releváns az autóipari világ számára.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink