Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Közös szoftverfejlesztésbe kezd a Toyota, a Honda és a Nissan
2024.05.16 09:17A szimuláció felhasználása a gyári layout tervezéséhez
2024.05.16 08:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Fejlődik a Metálplaszt Kft. telephelye – ez történt a 41. héten
Több mint félmilliárd forintból fejlesztette kapacitását és gyártástechnológiáját a Metálplaszt Fém-és Műanyagfeldolgozó Kft. Kiszivárgott információk szerint a Volkswagennél akár több tízezer ember is elveszítheti munkáját a vállalat elektrifikációja során, a chiphiány pedig többek között az Audinál okozott gyárleállásokat. Összefoglaltuk, mi történt az elmúlt héten a járműiparban, a kiemelésekre kattintva bővebben olvashat a témákról.
Több mint 652 millió forintból létesült új termelőegység a Metálplaszt Fém-és Műanyagfeldolgozó Kft. jásztelki telephelyén. A beruházással a szerszámtervezéssel és -gyártással is foglalkozó cég tevékenységi köre bővült, termelőkapacitása 10-15 százalékkal nőtt.
Az előző héten megrendezett, intelligens közlekedési rendszerek és szolgáltatások területét lefedő ITS World Congress nemzetközi konferencián első alkalommal jelent meg nemzeti standdal hazánk. A standon többek között egy olyan, a ZalaZone közreműködésével készült fejlesztést mutattak be, ami megteremti egy adott közlekedési helyzet digitális ikerpárját.
Sok munkahelybe kerülhet az elektrifikáció
A Volkswagen vezére, Herbert Diess állítólag az elektrifikáció miatt a vállalat 30 ezer munkahelyének megszűnésére figyelmeztetett. Modellpalettájuk elektrifikálására ugyanakkor rá vannak kényszerítve az autógyártók, így a német óriás is, ami azt támogatandó több akkumulátorcella-gyárat is építeni fog. Ezek egyike, aminek helyéről jövőre születhet döntés, Magyarországon épülhet meg.
Rövid távon a chiphiány okoz igazi fejtörést az OEM-eknek. A kulcsfontosságú alkatrészek hiánya miatt az október 11-i héten az Audinak kettő üzeme is leállt.
A chiphiány jelentős termeléskiesést okoz az autógyártóknak, köztük a Stellantis-nak is, aminek olasz termelésére az nagyobb hatással lehet, mint a tavalyi koronavírus-járvány.
A fiatal konszern jelenleg globális gyárhálózatának átstrukturálásán dolgozik, ennek keretében összevonja kettő Torino melletti gyárát, Németországban pedig az Opel kettő üzemét külön vállalattá szervezné. A német egységek jövőjével kapcsolatban azonban elégtelen kommunikációt folytat a Stellantis több német tartomány szerint, melyek a konszern vezetőjének írt levélben adtak hangot aggodalmuknak.
Ugyancsak költséghatékonysági megfontolásokból az Opel fejlesztési központját állítólag Marokkóba helyeznék át, amit a szakszervezetek egy be nem jelentett átszervezés részének tartanak.
A félvezetőket tartalmazó alkatrészek hiánya miatt az Ivecót is birtokló CNH Industrial bejelentette, hogy több európai gyártóegységét is leállítja október folyamán.
Hogy a jövőben ellenállóbb legyen a mostanihoz hasonló chiphiánnyal szemben, a koreai Hyundai saját chipeket fejlesztene.
A Toyotának a korábbi becslése alapján több százezer járműre tehető termeléskiesést fognak okozni a chipek beszerzésében felmerült nehézségek, annak harmadát azonban még a mostani üzleti évben pótolnák, kihasználva az ellátás stabilizálódását.
A japán OEM-et hamarosan egy acélbeszállítójával folytatott vitája is termelése visszafogására kényszerítheti. A Nippon Steel szabadalomsértés miatt beperelte a vállalatot, egyúttal kérelmezte, hogy az érintett modellek gyártását állítsák le.
Új chipgyárak előzhetik meg a bajt
A chiphiány megismétlődésének esélyét csökkentheti a Taiwan Semiconductor Manufacturing Co. és a Sony közös chipgyára, ami a hivatalos bejelentés szerint 2024-ben kezdheti meg a termelést. Előbbi félvezetőgyártó nyeresége sokat nőtt a szeptemberrel zárult negyedévben.
Tovább folytatódik a Continental Csoport szerkezeti reformja. A Tires és a ContiTech független csoportszektorokká alakulnak, az Automotive Technologies csoportszektorra pedig átfogó átalakítás vár. Az átszervezésen áteső vállalatcsoportot többször is kritika érte a folyamatban lévő leépítések miatt, amikből a vezérigazgató, Nikolai Setzer tanulni szeretne.
Letették a BorgWarner új, portugáliai egységének alapkövét. Az üzemben elektromos autók hajtásrendszeréhez készítenek majd alkatrészeket, például villanymotorokat.
Szeparátorgyárat nyitott Lengyelországban az SK Innovation alá tartozó SK IE Technology. A vállalat további három ilyen gyár építését tervezi.
Európa első lítiumfeldolgozóját Németországban építheti meg egy kanadai vállalat. A 2024-től működő létesítményben lítium-ion akkumulátorokhoz is felhasználható lítium-hidroxidot fognak előállítani.
Új buszok fiatalítják az állományt
Tizenhét darab Credobus szóló autóbusz érkezett Tolna megyébe a Volánbusz jármű-fiatalítási programja keretében. A több mint egymilliárd forint értékű járművek éves szinten mintegy 900 ezer utast szállítanak majd.
Október végéig egy elektromos buszt állítottak tesztüzembe Veszprémben, ahol jövő tavaszig energiatakarékos és klímabarát járművekre cserélik a korábbi járműveket.
Szeptemberben, éves összevetésben már az egymást követő harmadik hónapban eset az Európai Unióban forgalomba helyezett új autók száma. A vezető piacok közül a legnagyobb, 32,7 százalékos csökkenést Olaszországban mérték.
Az év első kilenc hónapjában 3,3 százalékkal nőtt a román járműgyártás az egy évvel korábbival összevetve, azonban az még így is jócskán elmaradt a járványt megelőző időszak számától.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!