Beszállítók Tanul hibáiból a Continental

Tanul hibáiból a Continental

autopro.hu/P.B. | 2021.10.14 13:22

Tanul hibáiból a Continental

Fotó: Continental

A Continetal utóbbi egy-másfél évét többek között az átszervezésekkel kapcsolatos leépítések tervei, és az ezzel szembeni kritikák határozták meg. Nikolai Setzer, a vállalatcsoport vezérigazgatója tanulni szeretne ezekből a kritikákból, mint fogalmazott, mindig vannak dolgok, amiket lehet jobban csinálni.

Hirdetés

Setzer kiemelte, hogy Németország továbbra is központi szerepet tölt be a vállalat életében, és úgy gondolja, a lehető legátláthatóbban végzi a szerkezetátalakításait a cég. Ugyanakkor elismerte, hogy vannak kritikák, amiből lehet tanulni, és mindig vannak olyan dolgok, amiket lehet jobban is csinálni, sőt, azt is elmondta, hogy a vállalat vezetősége is tanulhat a tapasztalatokból.

A Continental tavaly jelentette be, hogy egyes gyárakat középtávon már nem lehet teljes mértékben kihasználni. Az aacheni gumiabroncsgyárat eredetileg 2021 végéig zárta volna be a cég, de a lépés heves tiltakozásokat váltott ki: az IG BCE és az IG Metall szakszervezetek nem érezték kellőképpen átgondoltnak és megalapozottnak a lépést, sőt, még Armin Laschet, Észak-Rajna-Vesztfália CDU-s tartományi miniszterelnöke is „hideg kapitalizmusnak” nevezte a Continental megközelítését. Végül egy év türelmi időt kapott a gumigyár, így idén még nem zárják be.

Képzések elbocsátások helyett

A tárgyalások során a Continental arra helyezte a hangsúlyt, hogy ahol csak lehet, átképzések és áthelyezések segítségével megtartják a munkaerőt a már nem gazdaságos gyárak esetében is. A belső felmérések azt mutatták, hogy a munkaerő bizalma nagyon magas a vállalat iránt - hangsúlyozta Setzer.

A szándék ellenére a digitális átállás és a szoftverek terjedése miatt a Continental kénytelen lesz több üzemet is bezárni. Egy egyszerű példát is hozott a termékpaletta átalakulására a cég vezetője: analóg sebességmérőket egyszerűen már nincs értelme gyártani, a változásokat nem tudja, de nem is akarja elkerülni a Continental.

Németország marad a központ

A Conti hannoveri-stöckeni tradicionális központja megmarad, igaz, már nem gumikat gyártanak ott, mint a kezdek idején, hanem a fejlesztési és újrafeldolgozási koncepciók központjává változott a létesítmény. Természetesen kár, hogy nem tudtuk ott folytatni a gumiabroncsok gyártását, de az igazság az, hogy most több embert foglalkoztatunk Stöckenben, mint korábban – mondta erről Setzer.

Németország továbbra is fontos szerepet fog betölteni Continental életében - még akkor is, ha a Vitesco Technologies kiválását követően a maradék 193 ezer alkalmazottból csak 50 ezret foglalkoztat Németországban a vállalat – írja az Automobilwoche.

Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken.

Kiemelt Partnereink