Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Új ötletekkel készül a PEngineers a Techtogetherre
2024.04.23 16:18Új szén-dioxid-megkötő módszert tesztelését kezdi meg az OMV-Petrom
2024.04.23 15:24Achim Grewe lesz az Audi Hungaria új pénzügyi igazgatója
2024.04.23 13:22Kibővíti e-autó-komponenseinek gyártását a BMW
2024.04.23 12:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Összevonja torinói gyárait a Stellantis
A Stellantis leszereli a Torinó melletti Grugliasco településén található üzeme gyártósorát, és az annak közvetlen közelében lévő Mirafiori egységbe helyezi azt át annak érdekében, hogy javítsa gyártókapacitásának kihasználtságát.
A francia-olasz Stellantis nemrég az olasz iparügyi és foglalkoztatási minisztereknek, valamint szakszervezeteknek mutatta be gyártásátszervezési tervét, ami a Maserati elektromos szedánjainak 2022-2024 közötti Mirafioriban gyártását is tartalmazza. Már jelenleg is az egységben készül az elektromos Fiat 500-as, központi szerephez juttatva Torinót a konszern elektrifikációjában.
2024-gyel bezárólag minden tevékenységet át fognak helyezni Grugliasco-ból Mirafioriba, az összeszerelés áttelepítését pedig azonnal megkezdik. Az összesen 1100 főt számláló dolgozói állomány tagjai Mirafioriban fognak új munkát kapni. A Stellantis, tartva magát korábbi ígéretéhez, jelezte, hogy az átszervezés nem fog elbocsátásokkal járni, azt azonban nem közölte, hogy 2024 után mi lesz a megüresedő üzem sorsa – számolt be a Reuters.
Grugliasco, ahol a Stellantis Maserati modelleket gyárt, csak négy kilométerre fekszik Mirafioritól. Dolgozói a múltban gyakran segítették a termelést Mirafioriban, amennyiben arra szükség volt.
Átvilágítják az olasz termelést
A torinói termelés átszervezésével a Stellantis egy újabb lépést tesz afelé, hogy a több millió járműre tehető kapacitástöbbletét megvágja, ezáltal csökkentse gyártási költségeit. Az átalakítás részeként az idén év elején az FCA és a PSA Csoport egyesülésével létrejött konszern az olaszországi gyárhálózatát is átvilágítja, ahol a termelés magasabb költséggel folyik, mint más európai országokban.
Még júniusban döntés született arról, hogy a jövően a dél-olaszországi Melfi üzemében kettő helyett csupán egy gyártósor fog működni, kombinálva a mostaniak kapacitását. Az új gyártósorról 2024-től a Sellantis márkáinak középkategóriás elektromos autói fognak legördülni.
Elbocsátásoktól tartanak a dolgozók
A Stellantis korábban biztosította munkavállalóit, hogy a kihasználatlan kapacitások konszolidációja létszámcsökkentés nélkül fog megvalósulni. Ennek ellenére a vállalatot nemrég Franciaországban és Németországban is az a vád érte, hogy a chiphiányra hivatkozva állítja le üzemeit hosszú időre, és a kényszerszabadság intézményét kihasználva hajt végre burkolt leépítéseket.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!