Elemzések Elindul az elektromos forradalom a kecskeméti Mercedes-nél – ez történt a 51. héten

Elindul az elektromos forradalom a kecskeméti Mercedes-nél – ez történt a 51. héten

Végh Martin | 2020.12.21 07:22

Elindul az elektromos forradalom a kecskeméti Mercedes-nél – ez történt a 51. héten

Fotó: Facebook/szijjarto.peter.official

Egy több tízmilliárd forintos beruházást követően az első tisztán elektromos modell gyártása is meg fog indulni a Mercedes-Benz hazai gyárában, ahol új bérmegállapodás is született az előző héten. Számos autóipari beszállító nyert állami támogatást fejlesztéseihez a magyar kormánytól, a Volkswagen Csoport pedig eddigi legnagyobb átstrukturálási programját jelentette be. Összefoglaltuk, mi történt az elmúlt héten a járműiparban, a kiemelésekre kattintva bővebben olvashat a témákról.

Ötven milliárd forintos beruházást követően a Mercedes-Benz kecskeméti gyárában is el fog indulni egy tisztán elektromos modell, az EQB gyártása, ami egyike annak a hat új, teljesen elektromos modellnek, amikkel 2022-ig bővül a német autógyártó kínálata. Azt is megtudhattuk, hogy új, kétéves bérmegállapodás született a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft.-nél.

Beszámoltunk róla, hogy Győrben készülnek az Audi e-tron GT alumínium karosszériaelemei, ahogy arról is, hogy az Audi magyarországi üzemében mostantól új gépekkel végezhetik az elektromos motorok szilárdságtani vizsgálatát.

A piacvezető Suzuki részletes adatokat közölt 2020-as magyarországi eladásairól, Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter pedig a BMW vezetőivel tárgyalt a magyarországi üzemmel kapcsolatban.

Nagyszabású fejlesztésekre készülnek a beszállítók

Az autóiparnak is beszállító, szerszámlapokat gyártó Büttner Kft. mintegy egymilliárd forint befektetésével növelte termelési kapacitását.

Az indiai tulajdonú, autóipari Samvardhana Motherson Group közel hatmilliárd forintból fogja fejleszteni magyarországi telephelyeit.

A koreai Iljin Materials is egy jelentős, közel négymilliárd forint értékű beruházás keretében fog gyárat létesíteni Gödöllőn, ahol akkumulátorokhoz szükséges rézfóliát fognak gyártani.

Az Apollo Tyres több mint négymilliárd forintból fogja modernizálni gumiabroncsokat előállító gyártósorait, illetve szélesíteni termékpalettáját.

Az önvezetési technológiákhoz szükséges szenzorok gyártásával is foglalkozó szombathelyi TDK Hungary Components Kft. állami támogatással indít 1,2 milliárd forint értékű kutatás-fejlesztési programot.

Az autóipari beszállítóknak is termelős Bock Hungária mintegy hatszáz millió forintból fogja bővíteni termelő-kapacitását.

Az előző héten továbbá a Videoton Autóelektronika és a Waberer’s is támogatásban részesült fejlesztési terveik megvalósításához.

A kormány kettő bajor vállalattal is megállapodott magyarországi beruházások megvalósításáról. Az egyik az autóipari elektronikai alkatrészeket gyártó Rosenberger, a másik a lakókocsikat gyártó Knaus Tabbert.

Arról is írtunk, hogy a Dunaferr acélgyártó vállalatnál új szintet ütöttek meg a szakszervezet és a vezetés közti ellentétek, miután a Vasas Szakszervezeti Szövetség helyi ágának vezetőit váratlanul elbocsátották.

Már megint a koronavírus nehezíti a termelést

Hétfőtől ismét a koronavírus-járvány vetette vissza a termelést a Volkswagen wolfsburgi üzemében. Emellett a német autógyártó konszern novemberi értékesítési eredményeiről is hírt adtunk.

A VW felügyelőbizottsága bizalmat szavazott az átalakításokra készülő Herbert Diess-nek, egyúttal elfogadta a vállalatcsoport történelmének legnagyobb szabású átszervezési programját, aminek részeként a wolfsburgi egységet is tisztán elektromos autók gyártására állítják át.

Az Európai Bíróság pedig a Volkswagennek és más autógyártóknak is kedvezőtlen ítéletet hozott a dízelbotránnyal kapcsolatban.

A Daimler, az Iveco és többek között a Volvo Csoport közösen fognak hidrogénhajtású teherautót fejleszteni az európai piacra.

Arról is beszámoltunk, hogy még decemberben Európába érkezik az első száz darab kínai Xpeng elektromos autó, amit a cég további európai terjeszkedése fog követni.

A japán Honda közel kétmillió autóját hívja vissza világszerte, különböző problémák miatt.

Nem borúlátó a Continental

A Continental új vezérigazgatója a vállalat terveiről és az azelőtt álló kihívásokról beszélt, emellett kifejtette, hogy a világ második legnagyobb autóipari beszállítója győztesként akar kikerülni a változásokból.

A BASF vegyipari vállalat bejelentette, hogy Németországban is egy, akkumulátorok újrahasznosítására alkalmas üzemet épít.

A thyssenkrupp elutasította, hogy acélipari üzletágát állami hitellel segítsék ki, ahelyett az állam közvetlen szerepvállalását kéri.

A luxusautókról lepereg a válság

Az Európai Autógyártók Szövetsége friss adatokat közölt a novemberi autóeladásokról, amikből kiderült, hogy éves összevetésben ismét csökkentek az eladások, a luxusautók iránt azonban így is erős a kereslet. Azonos megállapításra jutottunk saját elemzésünkben is, amit a Kocsi.hu használt autós portál statisztikái alapján készítettünk.

Idén ötödével kevesebb autó készült Csehországban, mint 2019-ben. Romániában ugyancsak visszavetette a gyártási mennyiségeket a járvány, ami várhatóan ötmilliárd euró bevételkiesést fog okozni a román gyártóknak.

A járványellenes intézkedések negatív hatásait figyelembe véve az ifo gazdaságkutató intézet rontotta német növekedési előrejelzését.

Kiemelt Partnereink