Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Hibrid megközelítés a titán gyártására
2024.05.06 12:21Egyre több autót adnak el az orosz piacon
2024.05.06 10:20Több európai városvezető akar beleszólni a sebességkorlátozásba
2024.05.06 09:19Az EU a nagy légitársaságok körmére néz a greenwashing vádja miatt
2024.05.06 08:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A járvány ellenére is jól fogynak a használt luxusautók
Hiába a világjárvány okozta gazdasági visszaesés, a használt luxusautók így is hamar elkelnek Magyarországon. Az olasz formatervezés kiválóságát, de ugyanakkor a műszaki hibák sokaságát is eszünkbe juttató Alfa Romeók viszont a legnehezebben eladható típusok között szerepelnek. Áttekintettük a Kocsi.hu használtgépjármű-hirdetéssel foglalkozó portál novemberi statisztikái alapján, hogy mennyire nehéz vagy éppen könnyű túladni a különböző márkájú, korú és futásteljesítményű használt autókon, illetve kishaszonjárműveken.
Novemberben összesen 4734 darab használt személyautót töröltek a Kocsi.hu nyilvántartásából, amik átlagosan 72 napon át voltak hirdetve.
A leggyorsabban a luxusmárkák és a tisztán elektromos autókat gyártó Tesla modelljei keltek el. A leghamarabb, mindössze 19 nap alatt, 12 darab Maseratit adtak el. A második helyen, 42 autóval a Tesla végzett, míg a harmadik leggyorsabban értékesített autók Jaguarok voltak. A Teslákat átlagosan 23, míg a brit luxusmárka modelljeit 25 napig hirdették. Az átlagnál sokkal kevesebb ideig hirdették a Porschékat, az Infinitiket, valamint az Audikat is.
A magyar piacon népszerű Suzuki, Volkswagen, Opel és Ford modelljei a középmezőnyben vannak. A leglassabban a Mazdák (108 nap), az Alfa Romeók (117 nap) és a Smart (201 nap) modelljei találtak gazdára.
Azon típusok közül, melyekből több mint tíz kelt el novemberben, a Nissan X-Traileket hirdették a legtovább, 171 napig, de meglepően sok időbe telt eladni a mára korosabbnak számító, de még mindig nagy számban az utakon lévő Volkswagen Passat B5-öket (148 nap), ahogy a Suzuki Igniseket (132 nap) is.
Minél fiatalabb annál jobb, de csak egy pontig
A gyártási éveket és a kilométeróra állását tekintve egyértelműen kirajzolódik, hogy a fiatalabb, kevesebbet futott autók könnyebben értékesíthetőek, annak ellenére, hogy vételáruk jellemzően magasabb, mint idősebb társaiké.
A 2015-ben vagy azután készült autók átlagosan 41 nappal a meghirdetésük után kerültek új tulajdonoshoz. A 2015 előtt készült járműveknél a hirdetési idő hirtelen megugrik, azonban úgy néz ki, hogy ebben a tartományban a jármű korának már nincs érdemi hatása az eladási időre, ami részben annak lehet betudható, hogy a koronavírus-járvány megdobta a félmillió forintnál olcsóbb autók iránti keresletet. A 2010-2014 között, 2009-2006 között, illetve 2005-ben vagy azelőtt készült autók rendre 97, 93 és 96 napig voltak hirdetve a Kocsi.hu oldalán.
A hatvanezer kilométernél kevesebbet futott autók átlagosan 43 nap alatt, a minimum hatvanezret, de 150 ezernél kevesebb kilométert megtettek 62 nap, míg a többet futottak 97 nap elteltével kerültek ki az adatbázisból.
Kistehernél más helyzet
Kishaszongépjárművekből 335 darabot értékesítetek novemberben, átlagosan 93 nappal meghirdetésük után, ami azt jelenti, hogy ezeket a járműveket átlagosan 21 nappal tovább hirdették, mint a személyautókat.
A leggyorsabban a Volkswagenek és a Peugeot modellek keltek el, 75 és 79 nap alatt, míg a legnehezebben a Citroëneken és a Renault-kon adtak túl tulajdonosaik. Utóbbiak hirdetéseit átlagosan 110, illetőleg 115 nap elteltével vették le.
A futott kilométert és a gyártási évet tekintve is eltérő a helyzet, mint a személyautóknál. Legtovább a legfiatalabb és legkevesebb kilométert megtett járműveket hirdették. A 2018-as vagy újabb furgonok 128 napig voltak hirdetve, sokkal tovább, mint a második legtöbb ideig, 99 napig hirdetett 2010 és 2014 között készültek.
A hatvanezer kilométernél kevesebb kilométert futott járműveket átlagosan csak 113 nap elteltével értékesítették, míg a minimum hatvanezret, de 150 ezer kilométernél kevesebbet megtetteket 77, a 150 ezernél többet futottakat pedig 88 nap után. Mindez arra utalhat, hogy a használt kistehergépkocsit vásárlók szerint a fiatal járművek állapota nem jobb annyival, ami miatt megérné megfizetni a magasabb árukat.