Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Már itt az autonóm rajzó robotméhecske, a BionicBee
2024.05.04 12:22Hány éves korig szabad autót vezetnie az időseknek?
2024.05.04 08:21Drónokat vetnek be a graffitik eltüntetésére
2024.05.04 04:16Az EU az együttműködés hiányával vádolja a kínai gyártókat
2024.05.03 17:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A vásárlók oldalára állt az Európai Bíróság a dízelbotrányban
Újabb fontos ponthoz érkezett a Volkswagen dízelbotránya. Az Európai Unió Bírósága kimondta, hogy a német autógyártó konszern törvényt sértett azzal, hogy olyan szoftvert használt dízel járműveiben, mely csökkentette azok károsanyag-kibocsátását az emissziós tesztek során.
Az Európai Bíróság ítélete valószínűleg komoly hatással lesz a VW, az Audi, a Daimler és más autógyártók ellen indult csoportos perek alakulására.
A Bíróság szerint az emissziós értékek manipulálására szolgáló eszközök alkalmazását nem lehet azzal magyarázni, hogy segítségükkel lassítható a motor öregedése és kormosodása.
A VW úgy érvelt, hogy „csalóeszköznek” kizárólag a kipufogórendszerben alkalmazott tiltott technológiákat kellene tekinteni, a Bíróság azonban ezt elutasította, így a VW által használt szoftverre is ráillik a definíció.
A végzésben az a kiegészítés is olvasható, hogy a VW által alkalmazotthoz hasonló szoftverek csak akkor léphetnek működésbe, mikor máskülönben a motort hirtelen, jelentős károsodás érheti.
Szerteágazó következmények
Az ítélet nem csupán a folyamatban lévő, emisszió-manipulálással kapcsolatban indult perek menetére lehet hatással, hanem arra is, hogy a gyártók hogyan szabályozzák a dízelautók károsanyag-kibocsátását. Számos európai autógyártó alkalmaz olyan szoftveres megoldást, ami lehetővé teszi a kipufogógáz szűrésének alacsonyabb hatásfokra állítását vagy teljes szüneteltetését bizonyos külső hőmérsékleteken, a motor védelme érdekében.
Az ítélet továbbá megnyitja az utat új peres eljárások, valamint nagyléptékű visszahívások előtt is – írja a brit Autocar.