Elemzések Biztos a kecskeméti Mercedes jövője – ez történt a 20. héten

Biztos a kecskeméti Mercedes jövője – ez történt a 20. héten

Pörge Béla | 2023.05.22 07:17

Biztos a kecskeméti Mercedes jövője – ez történt a 20. héten

Fotó: Facebook/szijjarto.peter.official

Közzétette éves beszámolóját a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft., lezajlott az Automotive Hungary kiállítás és azon belül a Techtogether mérnökhallgatói verseny, és több új beruházást is bejelentettek Magyarországon, miközben a brexit problémákat okozhat az autóiparban. Összefoglaltuk, mi történt az elmúlt héten a járműiparban, a kiemelésekre kattintva bővebben olvashat a témákról.

A huszadik héten a kecskeméti Mercedes, azaz a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary közzétette az éves jelentését. Ebből kiderült, hogy a gyár jövője stabil alapokon nyugszik, a cég jó eredményeket ért el és halad az elektromos átállás útján.

Ugyanakkor az elektromobilitás terjedésének több akadálya is lehet: a Toyota szerint egyszerűen nem áll rendelkezésre elegendő erőforrás ahhoz, hogy több elektromos autót gyártsanak. Európában ennél konkrétabb a probléma: amennyiben a jelenleg tervezett vámszabályok lépnek életbe Nagy-Britannia és az Európai Unió között 2024-től, akkor az elektromos járművek brit terjedése elé egy igen komoly akadály kerül. Éppen ezért több nagy gyártó is panaszkodik, és a szabályok felülvizsgálatát követeli.

Nem volt hiány beruházásokból

Debrecen lassan már az elektromobilitás európai fellegvárának számít, és Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter szerint az akkumulátorgyárat építő CATL beruházása további kínai cégeket csábíthat a városba. A Sensirion helyi gyára éppen ezen a héten kapcsolódott be a félvezetőgyártásba. Az üzem az egészségügytől a járműiparig számos terület számára gyárt chipeket.

A hajdúsági városhoz viszonylag közel fekvő, Nyíregyháza szomszédságában található Kemecsén új ipari parkot adtak át, ami elsősorban az autóipari beruházások számára lehet ideális lokáció. Szintén fontos beruházás, hogy a műanyagiparban érdekelt, hazai tulajdonú Trimetrik Kft. élvonalbeli technológiákat (Ipar 4.0, robotika, szenzortechnika) integráló, műanyag alkatrészeket termelő gyárat létesít Székesfehérváron, a Magyar Multi Program támogatásából. Végül a Nidec újvidéki gyárainak átadása érdemel említést az előző heti beruházások közül.

Lezajlott a tizedik Techtogether Automotive Hungary

Tíz csapattal, számos izgalmas pillanattal, érdekes szakmai előadásokkal, tizenkét feladatadó vállalattal, de elsősorban rengeteg elhivatott és tehetséges diák részvételével rendezték meg a Techtogether Automotive Hungary mérnökhallgatói versenyt a budapesti Hungexpo területén, immár tizedik alkalommal.

A versenyt a BME Motorsport nyerte meg, ez a csapat zsebelte be a legtöbb vállalati különdíjat is. A rendezvényhez kapcsolódó kvíz válaszaiból kiderül az is, mire van szükség a hiányszakmákat tanuló diákok Magyarországon tartásához.

Fontos ügyek végére került pont

Hosszú idő után lezárulhat az Audi dízelbotránya. A vállalatot a manipulációk idején vezető Rupert Stadler beismerő vallomást tett, ezzel egy áprilisban kötött megállapodás értelmében a korábbi cégvezető viszonylag enyhe szankcióra, felfüggesztett szabadságvesztésre és 1,1 millió euró pénzbüntetésre számíthat a beismerő vallomásért cserébe. A bíróság június végén hozhat ítéletet.

A Volkswagen Csoport egy másik, rövidebb ideje tartó, de talán sokkal kényesebb ügy végére is pontot tett: a cég bejelentette, hogy lezárta az oroszországi Kalugában található gyára és helyi leányvállalatainak értékesítését, amivel távozhatott a szankciókkal sújtott országból.

A negyvenedik évfordulóját ünneplő cargo-partner tulajdonosa és alapítója, Stefan Krauter úgy döntött, hogy értékesíti az osztrák globális logisztikai vállalatot a japán tőzsdén jegyzett Nippon Express Holdings részére, amely többek között a Nippon Express, az APC és a Franco Vago anyavállalata is.

Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink