Elemzések Az Audi a legvonzóbb magyar autóipari munkahely – ez történt a 45. héten

Az Audi a legvonzóbb magyar autóipari munkahely – ez történt a 45. héten

Végh Martin | 2021.11.15 07:17

Az Audi a legvonzóbb magyar autóipari munkahely – ez történt a 45. héten

Fotó: AUDI HUNGARIA Zrt.

Idén ismét az Audi Hungariát választotta a PwC a legvonzóbb magyar autóipari munkahelynek. Több autógyártó is azt a vállalást tette, hogy 2040-től kizárólag helyileg emissziómentes autókat fognak kínálni, míg a chiphiány ismét visszavetette az eladásokat a világ legnagyobb autópiacán, Kínában. Összefoglaltuk, mi történt az elmúlt héten a járműiparban, a kiemelésekre kattintva bővebben olvashat a témákról.

Hirdetés

A PwC Magyarország által szervezett „PwC 2021 Legvonzóbb Munkahelye Díj” iparági kategóriában egyhuzamban már a második éve nyerte el a legvonzóbb autóipari gyártó címet az Audi Hungaria Zrt.

Jövőre indul a Kravtex-Kühne cégcsoport októberben bemutatott, hazai fejlesztésű csuklós buszának sorozatgyártása. A versenytársainál három tonnával kisebb tömegű jármű hatékony átmenetet képez a dízel és az elektromos meghajtású autóbuszok korszaka között.

Klímavédelem felpörgetve

A COP26 klímacsúcson számos autógyártó írta alá azt a megállapodást, miszerint 2040-től csak lokálisan emissziómentes autókat fognak forgalmazni. Egyetértésről azonban egyáltalán nem lehet beszélni, hiszen a megállapodást ellenző OEM-ek között olyan nagy vállalatokat is találunk, mint a Toyota, a Volkswagen Csoport, vagy a Renault.

Ugyancsak a klímavédelemmel kapcsolatos fejlemény, hogy a Greenpeace beperelte a Volkswagent, amiért az nem ment bele a belső égésű motor 2030-as kivezetésébe. A környezetvédők a kettő másik német autógyártó óriást már korábban perbe fogták.

Bár a környezetvédők elégedetlenek a VW klímavédelmi vállalásaival, az OEM folyamatosan elektrifikálja modellpalettáját, következő generációs e-autója, a Trinity számára pedig egy külön gyárat fog felépíteni.

Sűrűsödnek a felhők a gyártók felett

A Mercedes-Benz mintegy 19 ezer EQC elektromos SUV-t hív vissza a kormányszervó hibája miatt. Az előző héten továbbá beszámoltunk róla, hogy a márkát birtokló Daimler haszongépjárműveket gyártó üzletága december első felében fog tőzsdére lépni.

A BMW 2026-ig három órával fogja csökkenteni a kelet-németországi dolgozók heti munkaidejét, ezzel azonos szintre hozva a németországi alkalmazottak munkaóráinak évtizedek óta eltérő mennyiségét.

A bajor autógyártó az Egyesült Államokban egy másfajta, funkciókat érintő csökkentésre kényszerül: egyes modelljeit nem érintőképernyős kijelzőkkel kínálja a chiphiány kezelése érdekében.

Csődeljárás indult az elektromos autókat fejlesztő kínai Byton ellen. A németországi gyártását már korábban szüneteltető, anyagi problémákkal küzdő cég helyzete ezzel tovább romlott.

De vannak jó hírek is az OEM-ek, beszállítók felől

Új üzemet épít a Renault Spanyolországban. Az új létesítményben azonban nem járműveket fognak összeszerelni, hanem alkatrészeket fognak újrahasznosítani, illetve elhasznált akkumulátorokat fognak osztályozni aszerint, hogy mire használhatóak még fel.

Az átstrukturáláson áteső Nissan a növekvő eladásai fényében ötödével javította az éves működési eredményre vonatkozó előrejelzését. Ellenben a Toyota és a Honda, részben a félvezetők hiánya miatt egyaránt rontották egész éves értékesítési előrejelzéseiket.

Az előző héten a Subaru az elektrifikációja terén ért mérföldkőhöz azzal, hogy leleplezte első akkumulátoros elektromos modelljét. A Solterra névre hallgató SUV-t a Toyotával együttműködésben fejlesztette ki.

A Hyundai Motor Csoport ismét bebizonyította, hogy komolyan számol a városi légi mobilitással, ugyanis egy önálló vállalatba szervezte a területen folyó tevékenységeit.

Új kutatás-fejlesztési központtal bővült a Continentalból kivált, főleg belső égésű hajtásrendszerekkel foglalkozó Vitesco Technologies. A Kínában létesült telephelyen elektromos járművekhez fognak alkatrészeket fejleszteni.

Európában és Kínában is érződik a chiphiány

A chiphiány komolyan érinti a cseh autógyártást, aminek visszaesése az ország ipari termelési adatain is megmutatkozik. A szeptemberi adatok havi és éves szinten is csökkenést mutattak.

A chiphiánynak tudható be az is, hogy a kínai autóeladások októberben már a hatodik egymást követő hónapban csökkentek éves összevetésben.

Ukrajnában fontolgatja a lítiumbányászatot az ausztrál European Lithium. A vállalat kettő olyan lelőhelyen folytathat majd kitermelést, melyek létezéséről már korábban is tudtak, ám feltárásuk technológiai akadályokba ütközött.

Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink