Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Változások jönnek az Alfa Romeo rendszámtábláinál
2024.05.29 09:19Útmutató a termelési teljesítmény javításához
2024.05.29 08:25Emeletes elektromos buszt mutatott be a BYD
2024.05.29 07:24Újabb problémák derültek ki a Waymo önvezető autóiról
2024.05.29 06:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Megvan, mikor lép tőzsdére a Daimler Truck
Az év végén, december 10-én vezetik be a tőzsdei kereskedésbe a Daimler AG haszongépjárműveket gyártó üzletágának részvényeit – ismertették nemrég a rövidesen önálló vállalattá alakuló Daimler Truck pénzügyi stratégiájának bemutatásakor.
Az év végétől külön vállalatként működő, teherautókat és autóbuszokat gyártó Daimler Truck nemrég mutatta be pénzügyi terveit, aminek része a nyereségesség növelése minden egyes lefedett szegmensében. A világ legnagyobb haszonjármű-gyártója egyúttal azt is bejelentette, hogy a frankfurti tőzsdére december 10-én fogják bevezetni.
A Daimler Truck már régóta tervezett különválását, ami után a Daimler 35 százalékos tulajdonrészt fog megtartani benne, még októberben szavazták meg közel teljes egyetértésben a részvényesek.
Hiába a chiphiány, jól haladnak a pénzügyi reformok
A Daimler Truck kiemelt célja a nyereségességének javítása. 2025-re kedvező piaci viszonyok mellett 10 százalékos értékesítési jövedelmezőséget céloz az ipari üzletegységeinél, míg kedvezőtlen viszonyok mellett ugyanakkorra legalább 6-7 százalékos jövedelmezőséget kíván elérni.
A vállalat nyereségességjavítási törekvései valójában már most is kifizetődni látszanak: a 2021-es kiigazított értékesítési jövedelmezősége várhatóan 6-8 százalék között fog alakulni a félvezetőhiány és a nyersanyagárak emelkedése ellenére.
A Daimler Truck továbbá jelezte, hogy a fix költségek 2019-es szinthez mért 15 százalékos csökkentését már 2023-ban, a korábban tervezettnél két évvel korábban meg kívánja valósítani.
Az idén várható jó eredményhez és a terven felüli ütemben haladó költségredukcióhoz hozzájárulnak az európai és latin-amerikai szegmenst érintő, folyamatban lévő reformok, mint a 280 millió euróra rúgó személyiköltség-csökkentés, vagy a modellválaszték karcsúsítása.
Közösen fektetnének a belső égésű motorba
A pénzügyi stratégia bemutatóján Andreas Gorbach, a Daimler Truck technológiai vezetője a vállalat három pilléres technológiai stratégiáját ismertette. Az első pillért a belső égésű motorba fektetés további csökkentése alkotja. Ezt szolgálandó a nehéz tehergépjárművek erőforrásait együttműködés keretében kívánják fejleszteni – ahogy azt jelenleg a közepes kategóriájú típusok motorjainak Cummins-szal közös tervezésével is teszik.
A második pillér a kutatás-fejlesztési kiadások nagyobbik részének zéró kibocsátású hajtásláncokra átirányítását takarja 2025-ös határidővel. A Daimler Truck az akkumulátoros elektromos és hidrogén üzemanyagcellás járművekbe egyaránt fektet, a hidrogénes töltőhálózat kiépítésében pedig például a Shell olajipari vállalattal és a TotalEnergies energiaipari konszernnel is együttműködik.
A technológiai stratégia harmadik pillére a szoftverfejlesztés, ami egy teherautóknak dedikált operációs rendszer készítését is takarja.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!