Elemzések A nehézségek ellenére jó éve volt a Magyar Suzukinak – ez történt a 25. héten

A nehézségek ellenére jó éve volt a Magyar Suzukinak – ez történt a 25. héten

Végh Martin | 2021.06.28 07:22

A nehézségek ellenére jó éve volt a Magyar Suzukinak – ez történt a 25. héten

Fotó: Magyar Suzuki Zrt.

Újabb részleteket osztott meg tavalyi eredményéről a Magyar Suzuki, ami a nehézségek ellenére is pozitív évet tudhat a háta mögött. A cseh Škoda célul tűzte, hogy 2030-ra eladásainak legalább fele tisztán elektromos legyen Európában, míg százhetven tudós együtt adott hangot elektromos autókkal kapcsolatos aggályainak. Összefoglaltuk, mi történt az elmúlt héten a járműiparban, a kiemelésekre kattintva bővebben olvashat a témákról.

Hirdetés

A Magyar Suzuki idén már másodszorra számolt be 2020-as eredményeiről. A vállalat a járványhelyzet és az amiatt kieső termelés ellenére is pozitív évet tudhat a háta mögött: a veszteséget sikerült elkerülni, és a gyártásdigitalizációs fejlesztések is folytatódtak.

Felavatták a Vitesco Technologies debreceni üzemét, ahol 2022 közepéig 450 ember fogja megkezdeni a munkát a fenntartható mobilitást támogató alkatrészek gyártásában.

Jelentős, közel két és fél milliárd forintos beruházáshoz kapott támogatást három magyar cég, köztük a Videoton Autóelektronika Kft., ami fejlesztésével képessé válik a legkorszerűbb autóelektronikai berendezések gyártására.

A Bosch Power Tools Kft. miskolci kéziszerszámgép-gyára egy jelentős, 13,9 milliárd forintos beruházás keretében bővült, hogy megkezdhesse a legmodernebb technológiai színvonalú akkumulátorok szállítását kézi szerszámokhoz és elektromos kerékpárokhoz.

Jól kezdődött az év a Hajdu cégcsoportnál, a Hajdu Autotechnika Zrt. árbevétele az első öt hónapban például másfélszeresen haladta meg a tavalyit.

Teljes gőzzel elektrifikál a cseh márka

A Škoda, előző héten ismertetett 2030-as stratégiája szerint a következő évtized elejére a tisztán elektromos modellek arányát legalább ötven százalékra növeli az európai értékesítéseken belül. A cseh vállalat azt is bejelentette, hogy a chiphiány miatt két hétig csökkentett volumenben fog termelni.

Sajtóértesülések szerint a Škodához hasonlóan szintén a Volkswagen Csoporthoz tartozó Bugatti többségi tulajdonosává válna a horvát Rimac, továbbá állítólag már rövidesen eldőlhet a sportautógyártó sorsa.

Ugyancsak nemhivatalos információk szerint a Daimler saját akkucellákat gyártana, míg a Renault-Nissan-Mitsubishivel folytatott, sorvadóban lévő együttműködésében változások várhatók.

Az egyhuzamban kettő veszteséges évet is maga mögött tudó Nissan helyzete egyébként mára kezd jobbra fordulni. A vállalat áprilisban és májusban is jó eredménnyel zárt.

A BMW az Audinál lassabban váltana át a tisztán elektromos hajtásra. A vállalat vezére szerint a belső égésű motor 2030-ig való teljes kivezetésével bármelyik gyártó csak ártana magának.

A bajor székhelyű vállalat azt tervezi, hogy az évtized közepére negyedével csökkenti járművei előállítási költségeit.

Az előző héten veszélybe került a Jaguar Land Rover alkatrészellátása, ám az ok nem a chiphiány vagy a koronavírus, hanem egy fémalkatrész-beszállító csődközeli helyzete.

A Volvo a Northvolt vállalattal közösen fog akkumulátorgyárat építeni, a vegyesvállalatnak pedig egy kutatás-fejlesztési központ is része lesz, ami már jövőre megkezdi működését.

Az olasz Ferrari fontos mérföldkőhöz ért elektrifikációjában, ugyanis leleplezte első plug-in hibridjét. A 830 lóerős modellt néhány éven belül egy teljesen elektromos fogja követni.

Elmarad az újabb Takata-botrány

Megerősítést nyert, hogy a mára megszűnt Takata övhevederek teszteredményeit hamisította meg, szerencsére azonban nem kell újabb visszahívásra számítani, mivel az ismét lefuttatott vizsgálatok során nem derült fény biztonsági problémákra.

Közel tíz év után idén távozik pozíciójából a Bosch Csoport vezetője, Volkmar Denner. A vállalatot azonban nem hagyja ott, hanem annak tudományos tanácsadója lesz a kvantumtechnológia kutatásában.

Százhetven tudós közösen hívta fel a figyelmet az elektromos autók kétséges környezetvédelmi előnyeire, rámutatva annak fontosságára, hogy miből származik az autókat mozgató elektromos áram.

Javul a német üzleti hangulat. Legalábbis ez derül ki az ifo gazdaságkutató felméréséből, ami szerint a júniusi üzleti hangulatindex a várakozásokat meghaladó mértékben nőtt.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink