Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Félidejéhez érkezett a Rába Modernizációs Program
2024.05.03 12:22Áprilisban kilőtt az újautó-piac
2024.05.03 10:19Bezárja marosludasi gyárát a Leoni
2024.05.03 09:18Le kell állítani a gödi Samsung-gyárat
2024.05.03 08:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A Jászságban bővít a thyssenkrupp – ez történt a 40. héten
A thyssenkrupp elektromobilitási beruházást visz jászsági gyárkomplexumába, miközben Győrben egy osztrák autóipari beszállító beruházása teremtett új munkahelyeket. A Ford egyik németországi gyárának jövője ismét kérdésessé vált, míg egy elektrifikáció miatt bezárandó olaszországi üzem megmenekülhet a leállítástól. Összefoglaltuk, mi történt az elmúlt héten a járműiparban, a kiemelésekre kattintva bővebben olvashat a témákról.
A thyssenkrupp 23 milliárd forint befektetésével bővíti a jászfényszarui gyártókomplexumát. A beruházás révén elektromos motorok rotorjainak gyártását kezdik meg a jászsági telephelyen, ahol az új termékek gyártása már 2024-ben elkezdődik.
Átadták a Melecs EWS GmbH osztrák elektronikai vállalat új győri gyártócsarnokát. A komplex autóipari termékeket is készítő üzemben ezáltal 120 új munkahely jött létre 4,5 milliárd forint befektetését követően.
Az acélipar nélkül elképzelhetetlen lenne az autógyártás, miközben a nemzetgazdaságnak is egy fontos ágazata. Ezért fontos, hogy az Európai Unió az előző héten jóváhagyta a Dunaferr tulajdonosváltását, ezáltal a nehéz helyzetbe került vállalat egy lépéssel közelebb került a biztos jövőhöz.
Az Ikarus Brüsszelben mutatott be egy új midibuszt. A Busworld autóbuszos szakmai kiállításon leleplezett modellel a gyártó egy olyan szegmensben próbálhat szerencsét, ahol névelődje nem muzsikált jól.
A Renault a Volvo haszongépjármű-gyártóval összefogásban fog elektromos furgonokat fejleszteni. A felek közös vállalatot hoznak létre, ami az új típusok gyártását 2026-ben kezdi meg a tervek szerint.
Valahol felfut, máshol leállhat a termelés
A Kia zsolnai gyárában idén előreláthatóan 340 ezer autót fognak gyártani. Ezzel a termelési volumen megközelíti a világjárvány előtti utolsó, 2019-es év szintjét.
A Ford saarlouisi üzemének dolgozóit fájdalmas és hirtelen csapásként érte, hogy az üzem megvásárlását tervező kínai autógyártó visszalépett az ügylettől. Ezzel ismét bizonytalanná vált a gyár és dolgozóinak sorsa, mivel a Ford 2025 után nem tart igényt a telephelyre.
Az előző héten folytatták a sztrájkot a legnagyobb amerikai autós szakszervezet tagjai. A termelési zavarok miatt a General Motors és a Ford is dolgozókat bocsátott el kettő-kettő üzeméből.
Jó hírt kaptak viszont a Marelli egyik olaszországi, belső égésű motorok komponenseit készítő üzemének dolgozói. A vállalat a korábban bezárásra ítélt üzemnek új tulajdonost keres, ezzel haladékot kaptak a veszélybe került álláshelyek.
A luxemburgi székhelyű Livista Energy vegyipari vállalat megkapta a szükséges engedélyeket egy lítiumfinomító építésére Emden mellett. Ezzel Európa első nagy lítiumgyára kapott zöld lámpát, ami fontos mérföldkő a helyi akkumulátorértéklánc kiépülésében.
Több e-autó kell, de nem mindegy hogyan
Az Európai Bizottság hivatalosan is megindította a Kínából behozott elektromos autókkal kapcsolatos szubvencióellenes vizsgálatát. Az eljárás büntetővámok kivetésével végződhet, ha úgy találják, hogy túlzott állami támogatásban részesülnek a járművek.
Az idei első fél évben folytatódott az elektromos autók globális eladásainak növekedése. 49 százalékos növekedéssel több mint 6 millió elektromos járművet értékesítettek világszerte, legnagyobb részüket Kínában.
Mindeközben a magyar utakon futó autók átlagéletkora tovább emelkedik. Mostanra elérte a 15,6 évet, ami a Das WeltAuto jelentése szerint azt is jelenti, hogy egyre több a veszélyes műszaki állapotú jármű.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!