Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Törökország felé kerülnék meg az EU-s vámokat a kínai gyártók
2024.05.21 09:19Bebiztosítja a gépgyártókat a hiba ellen a Röhm megoldása
2024.05.21 08:22Biciklikhez mutat be új villanymotort a ZF
2024.05.21 07:21A Tesla napelemes részlege lesz felelős a Supercharger-hálózatért
2024.05.21 06:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Megépülhet az első európai lítiumgyár
Zöld lámpát kapott az első nagy európai lítiumgyár. A luxemburgi székhelyű Livista Energy vegyipari vállalat megkapta a szükséges engedélyeket egy lítiumfinomító építésére Emden mellett.
A felek bejelentése szerint Daniel Bloor és Stefan Klaassen, a Livista ügyvezető igazgatói, valamint a Niedersachsen Ports kikötőüzemeltető október másodikán bérleti szerződést írt alá az Livista kinézett telephelyéről. A luxemburgi cég lítiumfinomítója a tervek szerint 2026-ban kezdi meg a termelést, és kezdetben évente 40 ezer tonna, akkumulátorok számára használható lítiumterméket fog termelni.
Pontosabban évente 30 ezer tonna lítium-hidroxidot és 10 ezer tonna lítium-karbonátot fognak gyártani a telephelyen, ami 850 ezer elektromos jármű akkumulátorszükségletének fedezésére elegendő a számítások szerint. A jövőbeni esetleges bővítéssel ez a termelési kapacitás megduplázódhat – közölte a cég.
Szükség volt már rá
A Livista Energy szerint a finomító „kritikus hiányt fog betölteni az európai elektromos járművek és akkumulátorok ellátási láncaiban”, mivel jelenleg minden lítiumfinomító Ázsiában működik. A cél az, hogy az emdeni tengeri kikötőből lítiummal lássák el Európa növekvő elektromosjármű-iparát.
„Azáltal, hogy Németországban helyezkedünk el, egy olyan országban, amely ilyen egyértelmű politikát folytat a villamosítás és az akkumulátorcellák gyártása terén, rövidebb, tisztább és fenntarthatóbb ellátási láncokat és rugalmasságot adunk Európának” - magyarázta Daniel Bloor.
A vállalat azt állítja, hogy az új üzem képes lesz minden típusú lítiumforrás finomítására, beleértve az ausztrál és afrikai kőzeteket, a dél-amerikai sóoldatokat és az újrahasznosított akkumulátoranyagokból készült lítium intermediereket – írja az Automobilwoche.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!