Elemzések A hét, amikor kiderült, mitől táltosodott meg a Suzuki

A hét, amikor kiderült, mitől táltosodott meg a Suzuki

Wurmbrandt András | 2017.02.20 10:32

A hét, amikor kiderült, mitől táltosodott meg a Suzuki

A mögöttünk lévő héten leginkább az Opel lehetséges eladására koncentráltak az autóipari hírek, de azért érdemes volt odafigyelni a Suzuki eredményeire és terveire is. Arról nem is beszélve, hogy végre kiderült, mitől táltosodott meg a japán márka a magyar piacon.

Hirdetés

Gyártók

Kedden jött a hír a Reuters hírügynökségtől - belső vállalati informátorokra hivatkozva –, hogy az amerikai General Motors (GM) előrehaladott tárgyalásokat folytat a francia PSA konszernnel európai érdekeltsége, az Opel eladásáról. Ezután szinte minden napra jutott egy az akvizícióval kapcsolatos tudósítás, de igazán biztos információkhoz nem jutott a közvélemény az eladással kapcsolatban. Most ott tartunk, hogy a General Motors vezetője kijelentette, az Opel független marad akkor is, ha a francia PSA járműgyártó kezébe kerül a német cég. A történet Magyarországon leginkább a szentgotthárdi Opel gyár jövője miatt érdekes.

A Suzuki idén mintegy 11 780 új személyautó eladását tervezi Magyarországon, ami 2017-ben is 11 százalékot meghaladó piaci részesedést biztosítana a márkának a megközelítőleg 103 ezer darabosra prognosztizált újautó-piacon. Tavaly 11 266 új Suzukit adtak el a márkakereskedések, ezzel a cég 11,67 százalékos részesedésével az első volt a személygépjárművek eladási listáján. Krisztián Róbert operatív igazgató szerint a tavalyi jó eredmény elsősorban a Vitara váratlan sikerének köszönhető: 6538-at adtak el belföldön az Esztergomban gyártott modellből, amely a SUV-szegmensből 23,2 százalékos részesedést hasított ki.

Az egyesült államokbeli GSI-csoport Magyarországon működő regionális központja, a GSI Hungary Kft. bővíti biatorbágyi mezőgazdasági gépgyárát, saját forrásból 2,3 milliárd forint értékű gépberuházást és berendezés beszerzést hajt végre, egy ingatlanfejlesztő pedig 3 milliárd forint értékű gyártócsarnokot épít számukra.

Beszállítók

Akár 343 ezer forintot is kereshetnek az AGC gépkezelői. Jean-Marc Meunier a japán cégcsoport európai autóipari divíziójának elnök-vezérigazgatója szerint nagy lesz a terhelés rajtuk ebben az évben.

Áprilisban kezdik meg a termelést az Apollo Tyres gyöngyöshalászi üzemében. Ez némi késést jelent az eredeti tervekhez képest, ugyanis a gyár 2015 áprilisi alapkőletételén a cég alelnöke, Neeraj Kanwaar azt ígérte, hogy 18 hónappal később, azaz tavaly októberben legördülnek az első gumiabroncsok a gyártósorokról, később ezt az időpontot idén év elejére módosították.

770 millió forintból fejlesztett a BMW és az Audi salgótarjáni beszállítója. A járműipari üveggyártó, a Salgglas Zrt. 35 új munkahelyet teremt ezzel a lépéssel, továbbá új kemencét és vágó-csiszoló sort vásárol.

Újabb japán autóipari beruházások jöhetnek Magyarországra. A németek után a japán autógyártók jelentik a magyarországi autóipar második legfontosabb tartópillérét.

Szolgáltatók

Elektromos villámtöltő-hálózat kiépítését tervezi a kelet-közép-európai régióban a Mol-csoport, amely az E.ON-csoporttal közösen uniós támogatási kérelmet nyújtott be a közel 1,7 milliárd forint értékű projekthez.

A B&O Engineering Kft. ügyvezető igazgatója szerint nehezen megjósolható, hogy az autóipari beszállítókat mennyire érinti majd drasztikusan az elektromos hajtás elterjedése, de az biztos, hogy a gépvásárlási hullámból profitálnak majd a célgépgyártók és a robotokkal foglalkozó cégek.

Konzorciumot hozott létre az Arconic-Köfém Kft. a Miskolci Egyetem, a Széchenyi István Egyetem és a Dunaújvárosi Egyetem részvételével. Az együttműködő partnerek az autóipar, a gépipar és más felhasználói piacok számára fejlesztenek majd korszerű hengerelt alumíniumtermék-technológiákat.

Oktatás

Hetedik alkalommal rendezte meg a BME Villamosmérnöki és Informatikai Kar Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszéke az önjáró modellautók versenyét, a Robonautot. A kihívást az MSc képzésben résztvevő villamosmérnök és mechatronikus hallgatóknak írták ki, akiknek úgy kellett átalakítani egy játékautót, hogy az képes legyen kikerülni a pályán felállított akadályokat emberi beavatkozás nélkül.

Kiemelt Partnereink