Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Nincs hely rakodni? Vigyük az árukat villamossal!
2024.04.27 12:22Távirányítású, csúszótalpas traktorok segíthetnek a bányászatban
2024.04.27 08:18Plug-in hibrid modellt mutatott be a Lamborghini
2024.04.27 04:20Az Audi és a Mercedes diákjai is taroltak a Szakma Sztáron
2024.04.26 17:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Újabb német beszállító kezdene leépítésekbe
A Bosch, a Continental és a ZF hasonló tervei után a Webasto is leépítést jelenthet be. A vállalat 2023-as eredménye elmaradt a várakozásoktól, ezért a dolgozói létszámot is érinteni fogják a spórolási intézkedések.
Újabb német beszállító közölt rossz hírt dolgozóival. A Webasto egyértelműen elmaradt a 2023-ra vonatkozó várakozásaitól, ezért Horst Engelmann vezérigazgató legalább 1600 állást szeretne megszüntetni. Engelmann pontosabban úgy fogalmazott, hogy elkerülhetetlen a legalább 10 százalékos leépítés - ami a cég 16.600-as globális létszáma mellett minimum 1600 embert érinteni fog.
Az utóbbi hónapok hírei alapján számos német beszállító küzd problémákkal, ezek pedig leépítésekhez vezetnek. A problémák gyökerét a belső égésű motorokról az elektromos hajtásokra való átállás jelenti: a Bosch például decemberben jelentette be létszámleépítést, míg a Continental több mint 7000 munkahelyet szüntet meg a következő években globális szinten. A ZF-nél pedig az általános üzemi tanács 12 ezer állást lát veszélyben. Szakértők szerint 2030-ra Németországban mindössze 200 ezer embert fognak foglalkoztatni az autóipari beszállítók – néhány évvel ezelőtt még több mint 300 ezer volt ez a létszám.
Nem úgy sikerült az év, ahogy várták
A Webasto jóval a várakozásai alatt zárta a 2023-as pénzügyi évet: az alig 4,6 milliárd eurós árbevételt csak 20 millió euró körüli kamat- és adózás előtti nyereség ellensúlyozza. Egy évvel korábban a beszállító 2,5 százalékos megtérülést produkált 4,4 milliárd eurós árbevétel mellett. „
A 2023-as éves eredmények kiábrándítóak, és cselekvésre kényszerítenek bennünket” – mondta Engelmann. A problémák miatt a társaság előrehozta éves beszámolóját, az említett számok előzetes adatokon alapulnak.
Nem jött be az új terep?
A száz legnagyobb autóipari beszállító közé tartozó Webasto 1901-es megalapítása óta családi tulajdonban van. Fő profilja a tető- és nyithatótető-rendszerek, fűtő- és hűtőrendszerek, valamint töltési megoldások és akkumulátor-rendszerek fejlesztése, illetve gyártása.
Ezek közül a töltési megoldások terepe újnak számít. Ezzel az üzletágával mintegy 92 millió euró árbevételt ért el 2022-ben a Webasto, az üzemi veszteség azonban 82 millió euróra rúgott. Annak érdekében, hogy rugalmasabbá váljon, a vállalat a jövőben a járműtetőkre és az akkumulátorrendszerekre kíván összpontosítani – írja az Automobilwoche.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!