Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Ezer kilométer egy töltéssel? Ezt ígéri a CATL
2024.04.26 10:22Három üzeme is leállt a Stellantisnak
2024.04.26 09:18Szerszámgép innovációk sorát hozza az MTC az Ipar Napjaira
2024.04.26 08:23Beszerzési Konferencia 2024 – Tangó a forró parketten
2024.04.26 07:19Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Öt év múlva elfelejthetjük a defekteket
Dupla lépést tesz a fenntarthatóság felé a Michelin és a GM, hiszen az Uptis nevű fejlesztés nem csak a hulladékot, a fogyasztást is csökkenti.
Eltűnhetnek az optimális guminyomás elérésével és a defekttel való bajlódások a Michelin és a GM Uptis nevű fejlesztésének köszönhetően, a beszállító és a gyártó újdonsága ugyanis nem levegőnyomásra, hanem számos gumibordára alapoz. A felni és a futófelület közti gumilamellák alkalmazása régi fejlesztések eredménye, hiszen az abroncsgyártók már évtizedek óta próbálják kiiktatni a hagyományos, pneumatikus kerekek hátrányait.
Bár az Uptis valós körülmények közti tesztje csak az év második felében kezdődik, a fejlesztők nagy reményeket fűznek az újításhoz: ilyen a biztonság növelése, a defektek elfelejtését, a karbantartási igény csökkenését, ezen keresztül pedig a költségek és a környezetterhelés erőteljes csökkenését. Utóbbi szempont már csak azért is fontos, mert jelenleg minden évben 200 millió abroncs válik idő előtti selejtté defekt vagy egyéb rendellenesség miatt. A holtsúly lefaragásával szintén a fenntarthatóság irányába mutat a jelenlegi pótkerekek feleslegessé válása is.
Ha minden jól egy, a kompozit gumiból és műgyantába ágyazott üvegszálból készülő, nagyon tartósnak ígért abroncs már öt év múlva valósággá válhat, hiszen a Michelin és a GM úgy véli, 2024-ben megkezdődhet az Uptis szériagyártása személykocsik számára.