Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Komoly tervei vannak az IT-vel a magyar kormánynak
2024.04.26 16:23Továbbra is kudarc a Ford e-autós részlege
2024.04.26 15:21Ismét a legvonzóbb magyar munkahelyek között a Mercedes
2024.04.26 13:19Hatékonyabb invertereken dolgozik a Fraunhofer
2024.04.26 12:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Vigyázat, jönnek az elektromos fékek!
A következő években megjelenhetnek az elektromos rásegítésű fékek, jobb, ha már most szokjuk a gondolatot.
A ZF olyan fékrendszert fejlesztett ki, amit elektromos motor hajt. Az újdonság 2018-ban fog piacra kerülni.
A Bosch és további beszállítók is hasonló technológiákkal kísérleteznek, azonban náluk jelenleg marad még a hidraulikus módszer. Az új technológia a hagyományos vákuumos rendszert segíti majd egy olyan motorral, ami a főfékhenger dugattyút működteti, amikor a sofőr megnyomja a fékpedált.
Az elektromos fékrásegítőt nem szabad összekeverni a hagyományos ABS-szel. Az ABS motor reléket működtet, ami megkönnyíti a hidraulikus féknyomást, épp a fékezés pillanatában, és újra növeli a nyomást, ha szükséges.
Az utángyártott elektromos fékek évek óta elérhetőek, főként a hot-rodoknál. Az OEM-ek eddig elektromos autókon használtak elektromos fékeket, viszont hamar elvetették az ötletet, mivel azok nem bírták a strapát.
Az ZF rendszerének újítása még titok, de valószínűsíthetjük, hogy jobb alapanyagok, jobb tömítés, jobb irányítórendszerek, és könnyebb, tovább tartó elektromos motorok lesznek felhasználva.
Az elektromos fékrendszerek kifejlesztése mögötti legnagyobb motiváció valószínűleg az, hogy a sofőrasszisztens technológiák egyre elterjedtebbek. Az elektromos fékek könnyebben, precízebben működnek, így gyorsabban kifejtik a hidraulikus nyomást. Az elektromos rendszerek csökkentik a vákuumkiesés rizikóját.
A ZF rendszere jövőre debütál, azonban a vállalat még titokban tartja, hogy melyik autógyártó fogja hasznosítani az elektromos fékrásegítőt. Nem lennénk meglepve, ha egy kamionban bukkanna fel a szerkezet - írta meg az autoweek.com.