Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Duális egyetemi mentor programot indít a szombathelyi Schaeffler
2024.05.02 12:22Alapfelszereltség lesz a vészfék az új járművekben?
2024.05.02 10:16A Lean módszer elsajátításában segít az MTM
2024.05.02 09:25Kell-e félnünk az intelligens autópályáktól?
2024.05.02 08:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Új fejezet nyílt a hidrogénes repülésben
A Universal Hydrogen Company egy negyven személyes helyi utasszállító repülőgépet indított útjára hidrogén meghajtással. A Lightning McClean becenévre keresztelt repülőgép 15 percig repült, elérve a 3500 méteres magasságot.
A történelmi repülést az Amerikai Légügyi Hatóság különleges alkalmassági bizonyítványa alapján hajtottak végre. Ez volt az első repülés egy kétéves repülési tesztelésben, amely várhatóan 2025-ben ér véget. Amennyiben sikeresek lesznek a tesztek, a hidrogénmeghajtásúra átalakított Atr 72-es repülőgépek utasokat is szállíthatnak.
Az első repülésen a Connect Airlines és az Amelia, a hidrogénes repülőgépek amerikai, illetve európai elő rendelőinek képviselői is jelen voltak. A Universal Hydrogennek gyorsan növekvő megrendelésállománya van, amely ma világszerte 16 ügyféltől összesen 247 repülőgép átalakítását tartalmazza.
„A mai nap a nemzetközi repülési iparág szén-dioxid-mentesítésének valódi kezdeteként fog bekerülni a történelemkönyvekbe, és mi a Connect Airlines-nál rendkívül büszkék vagyunk arra a szerepre, amelyet az első amerikai üzemeltetőként az Universal Hydrogen révén a fejlesztésben játszunk” - mondta John Thomas, a Connect Airlines vezérigazgatója.
Az első vevő már megvan
A Connect Airlines az első amerikai megrendelést adta az Universal Hydrogennek, 75 ATR 72-600 regionális repülőgép hidrogénhajtásra való alakítására, és további 25 repülőgép átalakítására vonatkozó vásárlási joggal rendelkezik. A szállítások 2025-ben kezdődnek.
„Elköteleztük magunkat amellett, hogy Észak-Amerika első nulla károsanyag-kibocsátású légitársasága leszünk, és ez a történelmi jelentőségű repülés hidrogénnel kulcsfontosságú mérföldkő az utunkon” - folytatta Thomas.
„Ezzel a technológiával és a megfelelő kormányzati előírások szigorításával biztos vagyok benne, hogy megfordíthatjuk a közhangulatot, és a repülést ismét a technológiai innováció fényes jelképévé tehetjük” - tette hozzá Alain Regourd, az Amelia elnöke.
Halkabb is, nem csak zöldebb
Ezen az első tesztrepülésen a repülőgép egyik turbinamotorját az Universal Hydrogen hidrogén cellákkal rendelkező, megawattosztályú elektromos motorjával helyettesítették. A másik a repülés biztonsága érdekében hagyományos hajtómű maradt. A repülést Alex Kroll, az amerikai légierő tapasztalt egykori tesztpilótája és a vállalat vezető tesztpilótája vezette.
„A repülőtér feletti második kör során meg voltunk elégedve a hidrogén turbina teljesítményével, így visszavettük a fosszilis üzemanyaggal működő turbinahajtóművet, hogy demonstrálhassuk a főleg hidrogénhajtással történő utazást” - mondta Kroll. „A repülőgép nagyon jól kezelhető maradt, és az üzemanyagcellás turbina zaja és rezgése lényegesen kisebb, mint a hagyományos turbinamotoré.”
A tesztrepülésre a Universal Hydrogen hidrogénlogisztikai rendszerének 2022 decemberében a vállalat franciaországi, Toulouse-i mérnöki központjában végzett sikeres bemutatója után került sor.
„Üzleti modellünk megoldja a hidrogénrepülőgépek és a hidrogéninfrastruktúra közötti tyúk-tojás problémát azáltal, hogy mindkettőt párhuzamosan és egyedülállóan alacsony költségű megközelítéssel fejlesztjük” - mondta Paul Eremenko, az Universal Hydrogen társalapítója és vezérigazgatója. „A repülőgépeket egy utólagos átalakítókészlet segítségével konvertáljuk át hidrogénesre, így a meglévő állományt használjuk, ahelyett, hogy egy teljesen új repülőgépet fejlesztenénk. A hidrogén üzemanyaggal való feltöltés pedig a meglévő teherforgalmi hálózatokkal és a repülőtéri teherszállító berendezésekkel kompatibilis moduláris tartályokat használ, így a világ minden repülőtere hidrogén-képes lesz.”
Az Universal Hydrogen olyan támogatókat tudhat maga mögött, mint az Airbus, a Toyota és az American Airlines, valamint a világ számos legnagyobb hidrogéngyártója és pénzügyi befektetője.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!