Trend Szabványos digitális kommunikáció könnyítheti meg a logisztikai folyamatokat

Szabványos digitális kommunikáció könnyítheti meg a logisztikai folyamatokat

autopro.hu/H.J. | 2020.09.19 16:22

Szabványos digitális kommunikáció könnyítheti meg a logisztikai folyamatokat

Fotó: Volkswagen Newsroom

Az elmúlt két évben az európai autóipar vezető vállalatai a szabványos digitális üzenetküldési funkció fejlesztésében működtek együtt. A szolgáltatás lefedi a kimenő logisztikai folyamatokat a gyártól egészen a márkakereskedésig.

Hirdetés

Az Európai Járműlogisztikai Szövetség, az Odette International és a német Járműipari Szövetség vezetésével a projekt célja az volt, hogy hatékonyabb kommunikációt hozzanak létre a járműgyártók és a kész járművek logisztikáját biztosító szolgáltatók között. A programban csaknem 30 további szervezet vett részt, köztük autógyártók, logisztikai szolgáltatók, szoftvercégek és terminálüzemeltetők egyaránt.

Az ágazatok közötti együttműködés az összes kimenő logisztikai folyamatra kiterjedő, a digitális kommunikációt lefedő elektronikus üzenetek sorozatának kidolgozásához vezetett – az online felületen megtalálható szolgáltatások szabadon hozzáférhetők. Az e-üzenetek lefedik a közlekedési előrejelzéseket, a megrendeléseket, a jelentéseket, a készlet információkat, valamint a kárjelentéseket is.

Az új szolgáltatásnak köszönhetően mind az OEM-ek, mind a logisztikai szolgáltatók sokkal egyszerűbben és gyorsabban kommunikálhatnak egymással, emellett a költségeket is jelentősen csökkenthetik. Ezenkívül az új szolgáltatás olyan formátumokat is tartalmaz, amelyek nem igényelnek elektronikus kommunikációs felületet – ez sokkal könnyebbé teszi az információcserét azoknak a feleknek, akik nem rendelkeznek az érintett platformokkal.

Az átláthatóság követelményei

Stefan Kretzer, a Volkswagen ellátási láncának elemzője elmondta: a VW Csoport arra számít, hogy több szervizpartnerével is szabványosított formátumban kommunikálhat, magasabb szintű adatminőséget és átláthatóságot eredményezve, valamint javítva az ellátási lánc működését is.

A Volkswagen Group Logistics a kész járművek logisztikájának a területén az új szoftverfejlesztésekkel ötvözve az új kommunikációs formátum bevezetését tervezi. Azon logisztikai szolgáltatók esetében pedig, akiknek nincsenek elektronikus kommunikációs platformjaik, alternatív megoldásokat kínál a vállalat.

A BMW értékesítésért felelős logisztikai szakembere, Ole Vollmers elmondta, hogy a VW-hez hasonlóan a BMW is törekszik a kimenő folyamatok nagyobb mértékű szabványosítására. A szakértő hozzátette, hogy az OEM-ek célja, hogy minél átláthatóbbá váljanak az értékesítési folyamatok, valamint szabványosítsák a kommunikációs formátumokat – erre az adatok valós idejű cseréjének leegyszerűsítése és felgyorsítása érdekében van szükség.

Fokozatos átállásra van szükség

A projekt fejlesztése során a VW olyan új technológiai lehetőségeket keresett, mint a járművek csatlakoztathatósága, a járművek GPS nyomon követése, valamint az információcsere különböző módjai, többek között az alkalmazott EDIFact és XML formátumok révén.

Stefan Kretzer hozzátette, hogy az új funkciók és lehetőségek a régi rendszerekkel azonban nem minden esetben kompatibilisek, ezért szükség lesz a gyártóknak az új trendekhez való alkalmazkodásra is. A vállalat arra törekszik, hogy a jelenlegi rendszerről való azonnali átállás helyett fokozatosan alkalmazzák az új szabványt és az új szoftverfejlesztéseket – olvasható az Automotive Logistics oldalán.

Kiemelt Partnereink