Trend Remekelt a Euro NCAP töréstesztjein a BMW iX

Remekelt a Euro NCAP töréstesztjein a BMW iX

autopro.hu | 2021.12.12 04:23

Remekelt a Euro NCAP töréstesztjein a BMW iX

Fotó: BMW PressClub

A BMW iX modell a felnőtt és a gyermek utasok védelmét tekintve is kimagasló eredménnyel vizsgázott a Euro NCAP töréstesztjein. Az első ülések közé épített új, interaktív légzsák oldalirányú ütközések esetén nagymértékben csökkenti a sérülések kockázatát. Továbbá a korszerű vezetést támogató rendszerek segítenek megakadályozni a gyalogosokkal és a kerékpárosokkal történő ütközéseket.

Tisztán elektromos meghajtásával és digitális szolgáltatásaival a BMW iX a legmagasabb szintű biztonságot garantálja. Mindezt az új autók biztonságát vizsgáló Euro NCAP szakértői is nyomatékosítják, akik a BMW iX modellt a hivatalos töréstesztek eredményei alapján az elérhető legmagasabb, ötcsillagos minősítéssel jutalmazták. A mélyreható tesztprogram során – amelyet 2020-ban tovább szigorítottak – a müncheni központú vállalatcsoport technológiai zászlóshajója nem csupán kimagasló utasvédelméről tett tanúbizonyságot, de azt is bizonyította, hogy legkorszerűbb vezetést támogató rendszerei rendkívüli hatékonysággal képesek megelőzni és megakadályozni egy esetleges balesetet.

Interaktív légzsák a megnövelt biztonságért

A BMW iX a Euro NCAP összes típusú töréstesztjét ötcsillagos minősítéssel abszolválta. A felnőtt utasok védelmi szintjének kiértékelése során a szakértő tesztelők többek között az első ülések közé épített új, interaktív légzsák hatékonyságát is kiemelték, amely oldalirányú ütközések esetén kiegészítő védelmet nyújt a sérülések ellen. A BMW iX hátsó üléssorában utazó gyerekek védelmi szintje ugyancsak a lehető legmagasabb minősítést szerezte meg, frontirányú és oldalirányú ütközések esetén egyaránt.

Mindemellett a BMW iX integrált biztonsági koncepciója is a legmagasabb szintű utasvédelmet garantálja. A precízen összehangolt fedélzeti biztonsági rendszerek mellett ez kivételesen masszív vázszerkezetet és gyűrődési zónákat foglal magába, amelyek elnyelik az ütközések erejét és az erőhatásokat távol tartják az utastértől. A BMW iX vázszerkezete egy alumíniumra épülő térváz-koncepció szénszál-erősítésű utastérrel. A modell tetejét, oldalait és hátsó kialakítását szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készült, kivételes torziós merevségű alkatrészek felhasználásával tervezték meg a mérnökök.

A környezet rezgéseit figyelve

„A BMW iX új mércét állít fel a fenntarthatóság terén. A Euro NCAP töréstesztjein kiérdemelt ötcsillagos minősítés is a modell átfogó fenntarthatósági koncepcióját nyomatékosítja” – mondta Dominik Schuster, a BMW járműbiztonsági részlegének vezetője. „A rendkívül masszív vázszerkezet és a precízen összehangolt fedélzeti biztonsági rendszerek átfogó palettája kimagasló utasvédelmet garantál. Emellett a BMW iX legkorszerűbb vezetést támogató rendszerei is kiválóan teljesítenek, nem csupán a tesztprogram során, de a mindennapi élet legkülönbözőbb helyzeteiben is jelentősen csökkentve az esetleges balesetek kockázatát” – tette hozzá. A BMW iX intelligens vezetést támogató rendszereinek sorát többek között az automata fékező funkcióval dolgozó, frontirányú ütközésre figyelmeztető rendszer színesíti, amely balra kanyarodáskor időben érzékeli a szemből érkező autókat, jobbra kanyarodáskor pedig a kerékpárosokat és a gyalogosokat. Az automata vészfékező rendszer eközben már kanyarodás közben is képes minimalizálni a gyalogosokkal, illetve balra kanyarodás közben a szemből érkező forgalommal történő ütközés kockázatát.

Ha az ütközés mégis bekövetkezik, a résztvevők sérüléseinek kockázatát a gyűrődési zónákat rejtő karosszériaelemek és a BMW iX frontrészén elhelyezett rugalmas szerkezetek hivatottak csökkenteni. A modellt a mérnökök aktív motorháztetővel is felszerelték, amely egy pirotechnikai mechanikából kifolyólag azonnal felemelkedik, amint a jármű szenzorjai ütközést érzékelnek. Utóbbinak köszönhetően ütközéskor egy olyan deformációs zóna jön létre, amely megakadályozza, hogy a gyalogos vagy kerékpáros közvetlenül a motortérben található kemény alkatrészeknek ütődjön.

A BMW iX széleskörű alapfelszereltségének része továbbá az éberségfigyelő asszisztens (Attention Assistant), a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (Lane Departure Warning) és a sebességhatár-jelzéseket felismerő rendszer (Speed Limit Recognition) is, amelyek egytől egyig jelesre vizsgáztak a Euro NCAP töréstesztjein. A modellhez az opcionális extrafelszereltség részeként Driving Assistant Professional csomag is megrendelhető, amely ugyancsak számos kormányzási és sávtartó segédletet tartalmaz. Egy önálló vizsgálat során a BMW iX3 modell fedélzetén dolgozó Driving Assistant Professional csomagot a Euro NCAP szakértői a legmagasabb, „nagyon jó” minősítéssel jutalmazták.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink