Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Új ötletekkel készül a PEngineers a Techtogetherre
2024.04.23 16:18Új szén-dioxid-megkötő módszert tesztelését kezdi meg az OMV-Petrom
2024.04.23 15:24Achim Grewe lesz az Audi Hungaria új pénzügyi igazgatója
2024.04.23 13:22Kibővíti e-autó-komponenseinek gyártását a BMW
2024.04.23 12:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Megbukott a Renault Zoe az Euro NCAP tesztjén
Nullacsillagos biztonsági tesztet produkált a népszerű Renault Zoe legfrissebb kiadása. Ilyen rossz eredményt rajta kívül csak két autó ért el korábban. A Dacia új, megfizethető elektromos autója is leszerepelt, egy csillagot szerzett az ötből.
Az elektromos Renault Zoe korábban ötcsillagos minősítést kapott az Euro NCAP biztonsági tesztjén, a legutóbbi ráncfelvarrás után azonban a nagyobb akkumulátor és teljesítmény mellett új oldallégzsákokat is kapott, amely súlyos visszalépést hozott a biztonságban: csak az utas mellkasát védi, a fejét már nem. A belógó fallal történő frontális ütközés során gyengén teljesített a Zoe, nem védi eléggé a vezető mellkasát és a hátsó ülésen utazó – főleg gyermekek – nyakát.
Egyformán számít az aktív és passzív biztonság
A számos autóban alapáron járó aktív balesetmegelőzési funkciókat is hiányolták a tesztelők. A Zoe-ban nincs sávelhagyás-figyelmeztető és vészfékasszisztens sem. Utóbbi a Thatcham járműbiztonsági kutatócég egy jelentése szerint a ráfutásos balesetek 56 százalékát meg tudná akadályozni, ezért a Renault a 2022. március elseje után gyártott Zoe-kban alapfelszereltséggé teszi a funkciót.
Az Euro NCAP-nál és a Thatcham-nél is magas beosztásban tevékenykedő Matthew Avery az Autocar portálnak elmondta, hogy a tesztelési kritériumokat párévente frissítik, hogy egyrészt tartsák a lépést az új technológiákkal, másrészt jobb teljesítményre ösztönözzék az autógyártókat. Amely modell már egyszer magas értékelést kapott, de évekig nem kap modellfrissítést (a Zoe esetében már nyolc éve), az a fejlettebb teszteken csúnyán elbukhat. Így állhatott elő az a helyzet, hogy a Zoe a korábbi biztonsági teszteken jól teljesített, a mostani, szigorúbb kritériumoknak azonban már egyáltalán nem felelt meg. Avery szerint ha a Renault megtartotta volna a korábbi, biztonságosabb légzsákot, a Zoe talán elért volna egy csillagot. Fontos megjegyezni, hogy az Euro NCAP nem egy kötelező teszt – vagy önként viszik el rá autóikat a gyártók, vagy a szervezet vásárolja őket magának.
A testvérvállalatot sem dicséri az Euro NCAP
Leszerepelt a jelenleg Európa legolcsóbb elektromos autójának számító Dacia Spring EV is. Az Euro NCAP itt kifejezetten a töréstesztet nevezte aggasztónak. Az utasok több szempontból is életveszélyes sérüléseket szenvednének egy valós balesetben, a teszt során szimulált körülmények között, így a passzív biztonság nem kielégítő. Az aktív biztonsági funkciók hiánya a Dacia autopro.hu által is közölt felmérése tükrében nem meglepő, hiszen a márka vásárlói nem akarnak felesleges extrákat autóikba. Avery azonban egyáltalán nem ért egyet, hiszen szerinte egy ütközéselkerülő-rendszer által megelőzött balesetet senki sem akarna inkább elszenvedni, bármennyire is ellenzi az extrákat.
A két, egymáshoz közel álló gyártó persze megvédte termékeit a vonatkozó Uniós előírásokra hivatkozva. Érdekesség, hogy a Dacia Spring testvértípusa, a más piacokon elérhető Renault Kwid 2016-ban szintén egy csillagot ért el az akkori globális NCAP teszten.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!