Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Már itt az autonóm rajzó robotméhecske, a BionicBee
2024.05.04 12:22Hány éves korig szabad autót vezetnie az időseknek?
2024.05.04 08:21Drónokat vetnek be a graffitik eltüntetésére
2024.05.04 04:16Az EU az együttműködés hiányával vádolja a kínai gyártókat
2024.05.03 17:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Össztűz zúdul az önvezető autókra
Az Egyesült Államokban több mint kéttucat szakszervezet szólította a közlekedésbiztonsági hatóságot arra, hogy indítson az egész önvezető jármű iparra kiterjedő vizsgálatot.
A szakszervezetek, köztük az Amerikai Közlekedési Dolgozók Szakszervezete és a detroiti autógyárakkal nemrég kemény bértárgyalásokat folytatott United Auto Workers felszólításukat a Cruise ellenében nemrég indult vizsgálattal és Kalifornia azon döntésével indokolták, amivel a cégnek megtiltották a vezető nélküli autók üzemeltetését.
A Crusie egyik robotaxija nemrég áthajtott egy már elgázolt gyalogoson, ezt követően Kalifornia visszavonta a General Motors-hoz tartozó önvezető technológiai cég arra vonatkozó engedélyét, hogy vezető nélküli autókat használjon az államban. Ezután a cég önkéntes módon mindenhol máshol is leállította a sofőr nélküli operációit, visszahívta 950 robotaxiját, majd nemrég az autonóm Cruise Origin gyártásának leállításáról is döntött.
Veszélyt jelentenek az önvezető autók
Kalifornia az említett baleset után a közösségre nézve veszélyesnek nyilvánította a Cruise önvezető autóit, és most a szakszervezetek is hasonlóan tettek az amerikai közlekedési miniszternek és az NHTSA közlekedésbiztonsági szervnek írt levelükben. A Reuters-nek is eljuttatott levélben azt írták, hogy az önvezető járművek „veszélyesek és fenntarthatatlanok jelen formájukban. Az iparágnak nagy szüksége van szövetségi szabályozásra és irányításra a kellő biztonság helyreállítása érdekében.”
A szakszervezetek szerint a robotaxik veszélyt jelentenek a dolgozókra, illetve „az NHTSA-nak egy teljes iparágra kiterjedő nyomozást kell indítania, hogy fényt derítsen a háttérben megbújó biztonsági hiányosságok valódi mértékére.”
A Cruise-on kívül a szakszervezeti kezdeményezés olyan cégek ellen irányul, mint az Alphabethez tartozó Waymo, vagy az Amazon tulajdonában lévő Zoox.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!