Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Járműmérnök-hallgatóknak tartott képzést a BMW
2024.05.02 16:22Romániába költözik a Michelin gumigyára
2024.05.02 15:17Kirúgja az összes töltéssel foglalkozó dolgozóját a Tesla
2024.05.02 13:18Duális egyetemi mentor programot indít a szombathelyi Schaeffler
2024.05.02 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Nem mindegy, mit állítanak az autógyártók a reklámokban
A Ford ellen a „zéró emissziós vezetés" kifejezés használata miatt a teljesen elektromos Explorerrel kapcsolatban benyújtott panasznak nem adtak érvényt.
Az eset azt követően történt, hogy a közelmúltban a BMW és az MG ellen a reklámszabályozó hatósághoz (ASA) benyújtott, az elektromos járművek „zéró emissziós járműként" való leírásával kapcsolatos panaszoknak helyt adtak. Érdekes, hogy a Ford hirdetését az ASA aktív hirdetésfigyelő rendszere által gyűjtött információk alapján azonosították vizsgálatra, amely mesterséges intelligenciát (AI) használ a szabályok megsértésére alkalmas online hirdetések proaktív keresésére, a „zéró károsanyag-kibocsátású" állításokkal kapcsolatos átfogó munka részeként.
A reklámban a következő állítás szerepelt: „Itt van a végső, teljesen elektromos SUV. Az Explorer. Definiálja újra a kaland fogalmát. A legjobb felfedező jármű - Tudjon meg többet és fedezze fel a funkciók kínálatát. Nulla károsanyag-kibocsátású vezetés. Gyors töltés. Vezetéstámogató technika".
Az ASA vitatta, hogy a „zéró emissziós vezetés" állítása megtévesztően ábrázolja-e a jármű környezeti hatását.
A Ford vitatta, hogy félrevezetés lenne
A Ford kifejtette, hogy a hirdetésben kifejezetten a „vezetés" szerepel, és ezért nem azt állítja, hogy a tisztán elektromos meghajtású Explorer abszolút értelemben kibocsátásmentes jármű lenne. A gyártó szerint egyértelmű különbség van a „kibocsátásmentes vezetés" és az olyan abszolút állítás között, mint a „kibocsátásmentes jármű".
Ez utóbbit úgy lehet értelmezni, mint a jármű életciklusára (beleértve a gyártást, a vezetést, a töltést és a karbantartást) kiterjedő abszolút állítást. A Ford „kibocsátásmentes vezetés" állítása azonban kifejezetten és kifejezetten a „vezetésre" vonatkozott. A Ford továbbá kijelentette, hogy az állítás a hirdetés tágabb kontextusában hangzott el, konkrétan a következő szövegben: "Tudjon meg többet, és fedezze fel a funkciók széles skáláját. Zéró emissziós vezetés. Gyors töltés. Vezetéstámogató technika".
Azt mondta, hogy a szöveg egyértelművé tette, hogy a töltés a jármű képességeinek másik kulcsfontosságú eleme. A szövegkörnyezet tehát egyértelművé tette a fogyasztók számára, hogy a jármű képességeinek a vezetésen kívül más elemei is vannak. Annak érdekében azonban, hogy a jövőbeni hirdetések még egyértelműbbek legyenek, a Ford közölte, hogy az állítást „vezetés közben nulla károsanyag-kibocsátás" állításra módosítja.
A hatóságnak azért voltak megjegyezései
Az ASA közölte, hogy megértette, hogy a benzin- vagy dízelmotoros autókkal ellentétben, amelyeknél a károsanyag-kibocsátás a kipufogócsőből származik, az akkumulátoros-elektromos járművek vezetésekor nem keletkezik károsanyag-kibocsátás. Más körülmények között azonban, például az elektromos járművek gyártása, ártalmatlanítása vagy töltése során, amikor a hálózatból származó villamos energiát használnak, kibocsátások keletkeznek.
Emiatt a „nulla kibocsátás" állítást tartalmazó hirdetés, amely nem teszi világossá, hogy az a jármű vezetés közbeni reakciójára vonatkozik, valószínűleg félrevezető.
Az ASA úgy vélte, hogy a „kibocsátásmentes vezetés" állítás önmagában nem egyértelmű. Ez azért volt így, mert abszolút állításként is értelmezhető, amely a jármű életciklusa során keletkező kibocsátásokra vonatkozik, beleértve például a gyártást, a használatot és az ártalmatlanítást. Bár a hirdetésben szerepelt a „kibocsátásmentes vezetés" állítás, a hirdetés szerint ezt közvetlenül követte a „gyorstöltés" és a „vezetőtámogató technika" említése.
Ez a további szöveg az állítást az autó néhány konkrét jellemzőjével összefüggésben helyezte el, amelyek közé tartozott a vezetés közbeni kibocsátás, a töltési képesség és a műszaki funkció – számolt be róla a Fleet News.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!