Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Lassan már nem tudja hová tenni M-logóját a BMW
2024.06.16 12:16A technológiai világnak is van rocksztárja
2024.06.16 08:19Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Mégsem gyárt majd közös e-autót a VW és a Renault
A Renault főnöke, Luca de Meo megerősítette azt, ami néhány napja kiszivárgott: A VW és a Renault befejezte a tárgyalásokat egy esetleges kis elektromos autókkal kapcsolatos együttműködésről. de Meo egyértelművé tette, hogy melyik oldalról szűnt meg a lehetséges közös projekt.
„Meg akartam mutatni, hogy az európai ipar képes csapatként együttműködni, ezért úgy gondolom, hogy ez egy elvesztegetett lehetőség, de lehet, hogy lesznek még mások is" – mondta de Meo a meghiúsult projektről. Egyértelmű, hogy de Meo szerette volna megvalósítani a partnerséget. Ezért érthető, hogy a tárgyalásoknak a VW vetett véget. A wolfsburgi vállalat azonban nem volt hajlandó kommentálni az eseményeket.
A múlt hét végén bennfentesek kiszivárogtatták, hogy az elmúlt hónapokban előrevitt üzlet meghiúsult. Az egyik informátor azt állította, hogy végül nem sikerült közös megoldást találni. Egy másik forrás szerint azonban a VW végül visszalépett. Ez a bennfentes azt is világossá tette, hogy a wolfsburgi vállalat most már egyedül akarja fejleszteni a járművet.
A Reuters szerint a Renault mostantól önállóan folytatja a Twingo E-Tech Electric fejlesztését, amely 2026-ban kerülhet piacra. A jármű az AmpR Small (korábban CMF-BEV) kicsinyített változatára épül majd. Korábbi hírek szerint a VW ID.1 is az AmpR Small-t használta volna, de a VW saját hajtóművekkel járult volna hozzá. Az elektromos autót a Renault gyártotta volna, valószínűleg a szlovéniai Novo Mestóban, ahol a jelenlegi Twingo is lekerül a gyártósorról. A gyártás lehetséges helyszíne azonban az egyik oka lehetett annak, hogy az együttműködés végül meghiúsult, mivel a VW üzemi tanácsnak állítólag fenntartásai voltak. Ennek oka, hogy a Volkswagen több kihasználatlan üzemmel rendelkezik Európában, egy nagy volumenű projekt átadása a Renault-nak pedig valószínűleg ellenállást váltott ki – írja az electrive.com.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!