![Kihirdették az idei Célgép Nagydíj győzteseit](https://autopro.cscdn.hu/img/lead/1148994/img_0682_941c2e94304a6ef5e1e60b4a3892e83c.jpg)
![Kihirdették az idei Célgép Nagydíj győzteseit](https://autopro.cscdn.hu/img/lead/1148994/img_0682_941c2e94304a6ef5e1e60b4a3892e83c.jpg)
Trend Még messze a vége: Kína is emelni akarja a vámokat
Fotó: Pixabay
A kínai autógyártók azt sürgetik, hogy Peking az európai benzines importált autókra kivetett vámok emelésével bosszulja meg Brüsszel azon döntését, hogy korlátozza a kínai elektromos járművek exportját – írta június 19-én, szerdán a Global Times című, állami támogatású újság.
Egy zárt ajtós megbeszélésen, amelyen az európai autógyártók is részt vettek, a kínai autógyárak és ipari csoportok azt javasolták, hogy a hatóságok emeljék meg az Európai Unióból importált nagy benzines járművekre kivetett vámokat.
Az EU kereskedelempolitikája egyre inkább védekezővé válik, mivel Kína termelésközpontú fejlődési modellje miatt a 27 tagú blokkot olcsó árukkal – köztük elektromos járművekkel – árasztják el, mivel a kínai cégek a gyenge belföldi kereslet miatt a tengerentúlon látják a lehetőséget. Az Európai Bizottság június 12-i bejelentése, miszerint júliustól akár 38 százalékos szubvencióellenes vámokat vet ki a behozott kínai elektromos járművekre, azt követi, hogy az Egyesült Államok májusban vámokat vetett ki a kínai autókra, és új frontot nyit a Nyugat és Peking közötti kereskedelmi háborúban.
A Global Times a múlt hónap végén számolt be először arról, hogy egy kínai kormányzathoz kapcsolódó autóipari kutatóközpont egy iparági szakértőre hivatkozva azt javasolta, hogy Kína 25 százalékra emelje a nagy benzines autókra kivetett importvámokat. Kína jelenlegi importvámja az autókra 15 százalék – írja a Reuters.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!
Kiemelt Partnereink