Trend Már a kerékpárok világát is dominálja az elektromos hajtás

Már a kerékpárok világát is dominálja az elektromos hajtás

autopro.hu/P.B. | 2024.03.15 08:18

Már a kerékpárok világát is dominálja az elektromos hajtás

Fotó: Facebook/AccelHunland

Az elektromobilitás a közlekedés minden szegmensét érinti, és minél kisebb járműről van szó, annál inkább hatékonyan tudnak terjedni az elektromos megoldások. Ennek ellenére meglepőnek hathat, ami Németországban történt a biciklik piacán.

Hirdetés

2023-ban körülbelül 2,1 millió elektromos kerékpárt adtak el Németországban, ami most először haladja meg az elektromos motor nélküli kerékpárok számát (1,9 millió). A növekedéssel az e-bike-ok száma természetesen új rekordszintet ért el.

Az összesen eladott négymillió kerékpár is óriási eredménynek számít még a német piacon is, főleg egy olyan piaci környezetben, ahol a fogyasztás számos aspektusa visszaesett. Ahogy a ZIV iparági szövetség sajtóközleményében megállapítja, a 2023-as eladások „a kerékpáros boom 2020-as évéhez hasonló” szintet értek el. 2023-ban Németországban a kerékpárok száma rekordra, 84 millióra nőtt (2022: 82,8 millió), amelyből körülbelül 11 millió volt elektromos.

Annak ellenére, hogy komoly befektetésnek számítanak, az elektromos kerékpárok az új eladásokban átvették az uralmat: 2022-ben már a németországi kerékpáreladások 48 százalékát tették ki, míg 2023-ban 53 százalékkal már többségbe kerültek.

„A kerékpárok és az elektromos kerékpárok a gazdasági helyzet ellenére nagyon népszerűek a fogyasztók körében” – mondja Burkhard Stork, a ZIV ügyvezető igazgatója.

Komoly összegek mozogtak a piacon

A Németországban eladott kerékpárok és elektromos kerékpárok értéke 2023-ban 7,06 milliárd eurót tett ki, szemben az előző évi 7,36 milliárd euróval. 2019-ben, a koronavírus-válság előtt mindössze négymilliárd euró volt. Az értéknövekedésben a fellendülő e-bike-ok is szerepet játszottak: a hagyományos kerékpárok átlagosan 470 euróért cseréltek gazdát, az elektromos kerékpárok viszont átlagosan 2950 euróba kerülnek.

A szövetség szerint a kerékpárok és az e-bike népszerűsége tovább folytatódik. „Az általunk közzétett piaci adatok egyértelműen azt mutatják, hogy Németországban az emberek nagy jelentőséget tulajdonítanak a kerékpározásnak és a kapcsolódó termékeknek a mindennapi életben és a szabadidő eltöltésében” – mondja Stork.

Mi a helyzet Magyarországon?

Hazánkban pontos statisztika nem áll rendelkezésre, 2019 és 2023 között 50 ezer elektromos kerékpárt adtak el az Economx tavalyi cikke szerint, míg a koronavírus-járvány hatására 2020-ban és 2021-ben is jelentősen nőtt a kerékpár-eladások száma, 2021-ben 270 ezer kerékpár talált gazdára Magyarországon.

Hazánk jelentős szereplő az elektromos kerékpárok gyártásában, az Accell Hunland Kft. Tószegen tavaly átlépte a 3,5 millió legyártott elektromos biciklit. A gyár termékeit elsősorban nyugat- és észak-európai országok vásárolják, így Németország is fontos felvevő piaca a cégnek.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Hirdetés

Kiemelt Partnereink