Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Duális egyetemi mentor programot indít a szombathelyi Schaeffler
2024.05.02 12:22Alapfelszereltség lesz a vészfék az új járművekben?
2024.05.02 10:16A Lean módszer elsajátításában segít az MTM
2024.05.02 09:25Kell-e félnünk az intelligens autópályáktól?
2024.05.02 08:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Már a hidrogénes repülők szabályozásán dolgoznak
Az Airbus és az easyJet légitársaság, valamint a Rolls-Royce hajtóműgyártó vállalat szakmai szövetséget alakított Hydrogen in Aviation (HIA) néven a hidrogén üzemanyag légiközlekedési felhasználásának technológiai és infrastrukturális feltételeinek kidolgozására, valamint a szakpolitikai, szabályozási és biztonsági irányelvek előkészítésre.
„Megbocsáthatatlan lenne, ha a repülőgépek valóban repülésre készen állnának, de a szükséges irányelvek hiánya miatt nem lehetne üzemeltetni őket” - mondta Johan Lundgren, az easyJet vezérigazgatója sajtótájékoztatón.
Az Airbus 2035-re tervezi egy hidrogénüzemű kereskedelmi repülőgép modell bemutatását. Lundgren a sajtótájékoztatón elmondta, hogy reményei szerint az easyJet a gép első vásárlói között lesz.
A hidrogénüzemű repülés az egyik lehetséges technológia, amivel a légiközlekedési ágazat képes lehet teljesíteni a 2050-re kitűzött nettó zéró kibocsátási célértéket. A hidrogén üzemanyag használatához azonban számos technológiai akadályt kell leküzdeni, például a repülőgépek áttervezését a nagy és nehéz tartályok szállításához, valamint a repterek üzemanyag-ellátási infrastruktúrájának átalakítását.
A HIA 2023 végére ígéri bemutatni az elkövetkező tíz év fejlesztési menetrendjét, amit teljesíteni kell ahhoz, hogy a hidrogénnel való repülés valósággá válhasson.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!