Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Lean módszer elsajátításában segít az MTM
2024.05.02 09:25Kell-e félnünk az intelligens autópályáktól?
2024.05.02 08:18A Polestar 370 kilowattot ért el az új gyorstöltési teszteken
2024.05.02 07:19Az Audi megnyitotta első gyorstöltőhelyét Európán kívül
2024.05.02 06:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Kevesebbet fektet robotaxis cégébe a GM
A General Motors bejelentette, hogy 2024-ben körülbelül egymilliárd dollárral kevesebbet fektet a botrányba keveredett Cruise önvezető autós cégébe, ugyanakkor az amerikai autógyártó megerősítette, hogy továbbra is elkötelezett a technológia fejlesztése mellett.
A Cruise egyik robotaxija 2023 októberében elgázolt egy már elütött gyalogost, majd mintegy hat méteren át magával vonszolta, miután fékezés ellenére sem volt képes elkerülni az ütközést. A vállalat heves kritikák kereszttüzébe került az eset miatt, aminek következtében Kaliforniában megtiltották önvezető autói üzemelését, illetve több vizsgálat is indult.
A Cruise Kalifornia intézkedését követően önként leállította minden más járművét is az Egyesült Államokban, az pedig egyelőre kérdéses, hogy mikor és pontosan hogyan térnek majd vissza autói az utakra – ez azonban hamarosan megváltozhat.
A GM vezérigazgatója, Mary Barra nemrég arról beszélt, hogy az autógyártó most a Cruise „újraindítására” fog koncentrálni, és ígéretet tett arra, hogy „rövidesen” nyilvánosságra hozzák a kapcsolódó ütemtervet.
Halmozódó veszteség
A Reuters szerint Barra továbbá megerősítően kijelentette: „Elkötelezettek vagyunk a Cruise mellett.” Ugyanakkor az idei támogatás csökkentése mutatja, hogy a GM az eddigieknél óvatosabban közelít a projekthez, amelyen eddig több mint 8 milliárd dollárt veszített. Csak 2023-ban a Cruise 2,7 milliárd dollár adózás előtti veszteséget termelt, nem számolva a balesetet követő reformokkal járó 500 millió dollár plusz költséggel.
A reformok része volt számos vezető elbocsátása, illetve a dolgozói létszám negyedével csökkentése. A vállalat vezérigazgatója, Kyle Vogt, illetve társalapítója, Dan Kan önként távoztak a cégtől.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!