Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Már itt az autonóm rajzó robotméhecske, a BionicBee
2024.05.04 12:22Hány éves korig szabad autót vezetnie az időseknek?
2024.05.04 08:21Drónokat vetnek be a graffitik eltüntetésére
2024.05.04 04:16Az EU az együttműködés hiányával vádolja a kínai gyártókat
2024.05.03 17:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Új vizsgálatok indulnak a GM önvezető autós cége ellen
A General Motors tulajdonában lévő Cruise önvezető technológiai cég ellen kettő amerikai szövetségi hatóság is vizsgálatot indított azon októberi baleset kapcsán, amikor a vállalat egy robotaxija elgázolt egy gyalogost. Ezzel egy időben kiderült, hogy egy független vizsgálat súlyos hiányosságokat tárt fel az incidens kezelésével kapcsolatban.
Mint ismert, 2023 októberének elején San Franciscóban a Cruise egy robotaxija elgázolt egy másik autó által már elütött járókelőt. Az esetet követően nem csak a média, de a hatóságok figyelme is a cégre irányult.
A Cruise most egy friss blogbejegyzésében jelentette be, hogy kettő szövetségi hatóság, név szerint az Igazságügyi Minisztérium és az Amerikai Értékpapír- és Tőzsdefelügyelet is vizsgálatot indított a szerencsétlenség kapcsán. A bejegyzés fő tárgya azonban nem ez, hanem a Quinn Emanuel Urquhart & Sullivan ügyvédi iroda vizsgálatának eredményei voltak. Az irodát a Cruise maga kérte fel arra, hogy független módon vizsgálja meg a balesetre adott reakcióját. A vizsgálat vezetési és helyzetértékelési hiányosságokat, illetve a szabályozó hatóságokkal szembeni „mi vagy ők” hozzáállást nevezte meg többek között hibaként.
Információkat hallgattak el
A feltártak a felső vezetők hibáiról tanúskodnak, ami a koordináció hiányához, a helyzet rossz megítéléséhez, a szabályozási követelmények félreértéséhez, illetve a hatóságokkal való egyeztetés során az információk inkonzisztens kezeléséhez – végső soron a Cruise-ba vetett bizalom elvesztéséhez vezetett az ügyvédi iroda szerint.
Az október 2-i baleset során egy úton átkelő gyalogost elütött egy ember vezette Nissan. A gyalogos ezután a Cruise önvezető autójának útjába zuhant, ami fékezés ellenére sem tudta elkerülni, hogy elgázolja, majd körülbelül hat méteren át magával vonszolja.
Az ügyvédi iroda felrója a Cruise-nak, hogy a balesetet követően miközben a Nissan vezetőjének felelősségét hangsúlyozta kommunikációjában, más fontos információkat elhallgatott. Továbbá még a balesetről készült teljes felvételhez hozzájutás után is „a Cruise nem korrigálta a közvéleményt, helyette a médiával és az emberekkel továbbra is a hiányos videót és információkat osztotta meg a balesetről. Ez ahhoz vezetett, hogy a hatóságok és a sajtó is félrevezetéssel gyanúsították meg a Cruise-t.”
A The Detroit News szerint az iroda számos javaslatot tett a Cruise-nak és a GM-nek, köztük szerepel az átláthatóságot garantáló vezetők kinevezése, a szabályozás megismertetése a vezetőkkel, a vészhelyzetekre reagálás módjának felülvizsgálata, valamint a vállalati kommunikáció reformja.
Már zajlanak a változások
A Cruise elfogadta a független vizsgálat eredményét és ígéretet tett az ajánlások követésére. A vállalatnál már eddig is jelentős változások történtek: a baleset után több vezetője, köztük alapítója és vezérigazgatója is távozott, emellett létrehozták a biztonsági vezető pozícióját.
Ezenkívül a Cruise minden vezető nélkül, illetve vezetővel közlekedő járművét, vagyis a teljes flottáját leállította az Egyesült Államokban arra az időre míg a belső vizsgálatok nyomán sikerül a szükséges változtatásokat véghez vinni működésében.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!