Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Járműmérnök-hallgatóknak tartott képzést a BMW
2024.05.02 16:22Romániába költözik a Michelin gumigyára
2024.05.02 15:17Kirúgja az összes töltéssel foglalkozó dolgozóját a Tesla
2024.05.02 13:18Duális egyetemi mentor programot indít a szombathelyi Schaeffler
2024.05.02 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Kétszeres hatótáv: a hidrogén jobban fekszik a Teslának?
Egy holland energiaipari vállalat végezte el a Model S üzemanyagcellás átalakítását, melynek köszönhetőan a gyári kétszeresére ugrott a kocsi hatótávolsága. Bár a hidrogénes Teslát nem érdemes keresni a boltokban, a kísérlet azért így is érdekes.
Kisebb merényletet követett el a holland Holthausen Group egy Tesla Model S ellen, hiszen üzemanyagcellás meghajtásúvá alakította át. A Heslának elnevezett projekt során az eredeti modellből kiszerelték az akkumulátorokat, annak helyére pedig beépítették az üzemanyagcellás rendszert. Hogy a kocsi működőképes legyen, természetesen a vezérlést is át kellett programozni.
Az átalakításnak köszönhetően a kocsi hatótávolsága a gyárinál lényegesebben nagyobbra, ezer kilométerre ugrott, igaz, a tankolás ezentúl már csak a megfelelő hidrogénkutakon lehetséges, ez a hálózat pedig korántsem olyan elterjedt. A tesztet hollandok persze elsősorban marketingcélok által vezérelve végezték, hiszen a Holthausen Group a holland gáziparban tevékenykedik.
A hidrogénes Teslát már csak azért sem érdemes keresni a Tesla (vagy bármely más gyártó) kínálatában, mivel az átalakítás megtérülésénél is vannak kisebb szépséghibák: a kocsi vételárán túl további ötvenezer eurót, vagyis nagyjából 15-15,5 millió forintot kell rászánni a módosításra.