Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Járműmérnök-hallgatóknak tartott képzést a BMW
2024.05.02 16:22Romániába költözik a Michelin gumigyára
2024.05.02 15:17Kirúgja az összes töltéssel foglalkozó dolgozóját a Tesla
2024.05.02 13:18Duális egyetemi mentor programot indít a szombathelyi Schaeffler
2024.05.02 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Jó vagy rossz irányba alakítja át az életünket a közösségi közlekedés?
Az elmúlt évtizedben az újfajta mobilitási szolgáltatások, mint az Uber vagy a Lyft, gyorsan elkezdték átalakítani az emberek közlekedési szokásait. A városokra mért hatásuk megértése kulcsfontosságú a jövő mobilitásának megtervezésében.
Sokan úgy tartják, hogy az olyan szolgáltatások, mint az Uber és a Lyft segítenek az embereknek, hogy feladják autóikat és fenntarthatóbb módon közlekedjenek. Mások szerint viszont éppen ezek járulnak hozzá a nagyvárosok még nagyobb forgalmi dugóihoz. Kinek van igaza? Valószínűleg mindkét oldalnak – az egész nagyban függ magától a várostól, a közösségi közlekedés állapotától, az autóvezetés költségeitől, és más tényezőktől is, melyek az emberek közlekedési viselkedését alakítják.
Megfelelő adatgyűjtés elvégzését követően a városok mérhetik a folyamatokat az olyan közösségi célok irányába haladva, melyek többek között a dugók csökkentése, a közösségi közlekedés elérhetőségének kiterjesztése és a biztonság fejlesztése. Adatok nélkül nem lenne tiszta, hogy melyik irányba tartunk. Mindezzel persze kinyílik az ajtó sok lehetőség és rengeteg, előre nem látott kihívás előtt is.
A lehetőségek...
Az új, megosztott mobilitási szolgáltatásoktól érkező adatokhoz való hozzáférés segíthet felgyorsítani utcáink közlekedésre alkalmassá tételét, és fenntarthatóbbá tenni a közlekedést a városokban. A legtöbb esetben az adatok megosztása hasonlít ahhoz, amikor a megosztott szolgáltatások maguk generálják a növekedést, tehát röviden ez a privát működetők és az állami szektor számára előnyös helyzet. De hogyan lehet pontosan ezt pontosan kivitelezni, hogy mindenki profitáljon belőle?
A nyilvános és magánterületek visszaszerzése a jelenleg is ott parkoló autóktól
Az Egyesült Államok városainak nagy részében túl sok nyilvános és magánterületet foglalnak el a parkolók. Ahogy a megosztott mobilitási szolgáltatók egyre népszerűbbé válnak és a magánautózgatás lassan szorul vissza, nyilvánvalóvá válik, hogy a legtöbb város visszaszerezheti és átadhatja ezeket a területeket a megosztott járműveknek, beleértve a kerékpárokat, robogókat, megosztott autókat és tömegközlekedési eszközöket. Ehhez azonban a városoknak több adatra lesz szükségük, hogy igazolni tudják ezt a politikailag nehéz újraelosztási kísérletet.
Biztonságos és hatékony be- és kiszállási zónák az Uber, a Lyft és áruszállítók számára
Minőségibb adatokkal a városok segíthetnek biztosítani, hogy amikor a közösségi használatú vagy árufuvarozó járművek megállnak, kevésbé zavarják a közlekedést, torlaszolják el a buszsávoka, vagy veszélyeztessék a kerékpározókat.
Lehetőségek meghatározása a kerékpársávok kibővítéséhez
Az elektromos kétkerekűek egyik legnagyobb előnye, hogy több embert csábítanak nyeregbe. Az adatokhoz való eléréssel a városok könnyebben meg tudják határozni, hová terjeszthetik ki mikromobilitási infrastruktúrájukat, hogy változást hozzanak az utcafelosztásban és az emberek mozgását vegyék figyelembe inkább az autóké helyett.
A méltányos közlekedéshez való hozzáférés kiterjesztése
Korai bizonyíték van, hogy a dokkoló nélküli kerékpárszolgáltatások kiterjeszthetik a hozzáférést a közlekedési szolgáltatásokhoz. Azzal az információval, hogy hová helyezték el a járműveket vagy hogy merre haladnak, a városok felmérhetik és ösztönözhetik a mobilitáshoz való hozzáférés kiterjesztését is az alacsony jövedelmű és periférikusabb területekre.
...és a kihívások
A személyes adatok védelme
A tömegközlekedéstől eltérően, az Uber/Lyft-utak és a kerékpárral megtett távok gyakran ajtótól ajtóig szólnak, így a korábbinál egyszerűbb azonosítani egy embert a megosztott mobilitási szolgáltatások segítségével. Az MIT kutatása megmutatta, hogy egy mobiltelefon négy különböző helyszínen és időpontban kibocsátott adatai elég alapot adnak ahhoz, hogy azonosítsák használóját. A városoknak fejleszteniük kell stratégiáikat, hogy hatékonyan meg tudják őrizni az érzékeny adatokat, vagy saját rendszerükben vagy harmadik feleknél.
Szabványok alakítása a gyorsan változó közlekedési környezetben
Ahogy a dokkoló nélküli elektromos rollerek tavaly ellepték az Egyesült Államokat, a keresleti nyomásra rengeteg szabályozás készült, ám gyakran más megközelítést alkalmazva, mint amit a szabályozások előírtak az adatkezelésre. A széles körben elfogadott adatvédelmi szabályok nélkül a városok és a privát mobilitási szolgáltatók is szenvedni fognak a minőségi adatok hatékony felhasználásának elősegítéséért a közlekedési szabályok és a tervezés terén.
Ahogy a megosztott mobilitási szolgáltatások folytatják az egyre gyorsabb iramú terjeszkedést, a városoknak új forrásuk lesz az adatgyűjtésre a megosztott járműflottákon, tehát kerékpárokon, rollereken és autókon keresztül, hogy adatvezérelt szabályokat és befektetéseket hozzanak létre egy jobb jövőért a közlekedésben. Fontos fordulatnál járunk az állami és a privát közlekedési szereplőkkel, meg kell találnunk az új partnerségi utakat, hogy felgyorsíthassuk a folyamatot a közös célok elérése érdekében.