Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Új központot épített a szegedi Stravaco
2024.04.30 17:17Magyar cégekkel alakul át a városi közlekedés
2024.04.30 16:23Az osztrákoknál a posta is szén-dioxid-mentes kézbesítésre törekszik
2024.04.30 15:21Zöld utat kapott a Schaeffler és a Vitesco egyesülése
2024.04.30 13:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Bemutatta e-sportautóinak alapját a Lotus
A Lotus a következő években négy elektromos modellt készül piacra vinni. Ezek egyike egy sportautó lesz, mely architektúrájának hátsó vázszerkezetét nemrég leplezte le a vállalat. A kifejezetten alacsony tömegűre tervezett szerkezet rugalmas konstrukciójának köszönhetően később más e-sportautók alapjául is szolgálhat.
Az új vázszerkezet az akkumulátoros elektromos modellek számára könnyű architektúrák fejlesztését célzó LEVA projekt részeként született meg. A struktúra a Lotus elektromos sportautókhoz tervezett architektúrájának fontos alkotóelemként fog szolgálni.
A brit sportautó-gyártó közleménye szerint az új hátsó vázszerkezet az alkalmazott innovatív megoldásoknak köszönhetően 37 százalékkal könnyebb, mint az Emira V6-osé. A vállalat, saját mérnöki tanácsadó irodáján, a Lotus Engineeringen keresztül más gyártóknak is elérhetővé fogja tenni a vázszerkezetet.
Flexibilis kialakítás
A vázat úgy tervezték, hogy különböző elrendezésű, tengelytávú és akkumulátorméretű sportautók alapjául szolgálhasson. Központi elemét egy présöntéssel készülő vázszerkezet képezi több igények szerint változtatható komponenssel.
A kétüléses és a 2+2 üléses konstrukciókhoz is felhasználható struktúra nem csupán eltérő méretű – 66,4 és 99,6 kilowattóra közötti –, de eltérő elhelyezésű akkumulátorok befogadására is alkalmas. Az úgynevezett láda elrendezésnél a modulokat egymás fölé építik be a kettő ülés mögé, a telep így a kettő tengely között kap helyet. Ez az elrendezés ideális sportautóknál, ahol alacsony súlypontra és az ülések minél alacsonyabban történő elhelyezésére törekednek. A másik, úgynevezett tábla elrendezésnél az akkumulátor a tradicionális módon az utastér alatt, a padlólemezben helyezkedik el.
A londoni Brunel Egyetem közreműködésével fejlesztett vázba hengeres akkumulátorcellák építhetőek be, melyek a bennük tárolt energiával egy vagy kettő elektromos motort táplálhatnak.
Ez a következő generációs e-sportautók alapja
Richard Moore, aki a LEVA projektet vezetője, elmondta, hogy a mai villanyautók nehezek a konvencionális társaikhoz képest, a Lotus-nál azonban egy olyan megoldással állhattak elő, aminél már a koncepció felvázolásakor cél volt a tömegcsökkentés. Hozzátette: „Ahelyett, hogy egy járművet fejlesztettünk volna, a Lotus most rendelkezik az alapokkal a következő generációs elektromos sportautókhoz.”
A kínai Geely érdekeltségébe tartozó Lotus 2021 eleje óta több fontos bejelentést is tett modellpalettája elektrifikálásával kapcsolatban. Januárban közölte, hogy egyetértési nyilatkozatot kötött a Renault-hoz tartozó Alpine-nal többek között elektromos sportautók közös fejlesztési lehetőségeinek feltárására. Nemrég aztán a cég jelezte, hogy 2026-tal bezárólag négy új elektromos modellt fog bemutatni. Ezek egyike egy 2026-ban megjelenő sportautó lesz, aminek architektúrájának része lesz a most leleplezett vázszerkezet.
Tetszett ez a hír? Iratkozzon fel hírlevelünkre és értesüljön elsőként a legfontosabb járműipari történésekről!