Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Magyar cégekkel alakul át a városi közlekedés
2024.04.30 16:23Az osztrákoknál a posta is szén-dioxid-mentes kézbesítésre törekszik
2024.04.30 15:21Zöld utat kapott a Schaeffler és a Vitesco egyesülése
2024.04.30 13:18Következő fázisába léphet a hazai hidrogénipar
2024.04.30 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Négy új elektromos modellel támad a Lotus
A következő években – 2026-ig bezárólag – négy új elektrifikált modellt fog bemutatni a Lotus. A Geely alá tartozó brit márka új modelljeit Kínában fogják gyártani, de a tisztán elektromos hiperautó, az Evija, valamint a Lotus utolsó belső égésű motorral szerelt autói a brand brit gyárában készülnek majd.
A Lotus elektromos offenzívájának első terméke egy tisztán elektromos SUV lesz, mely 2022-ben kerülhet az utakra. Ez az autó a Type 132 nevet kapja, utána sorban jön majd a Type 133, 134 és 135 is a következő években, az utolsó 2026-ban debütál.
A Type 133 egy ötajtós kupé lesz az E-szegmensben, és már 2023-ban bemutatkozhat. A 2025-ben érkező Type 134 egy tisztán elektromos SUV lesz a D-szegmensben, míg a tervek szerint 2026-ban megjelenő modell egy elektromos sportautó lesz.
Mind a négy jármű a Lotus Premium Architecture nevű platformjára épül. A tengelytáv így 2,89 és 3,1 méter között lesz, az autók mind a C+, a D vagy az E-szegmensbe fognak tartozni, míg az akkumulátoraik 92 és 120 kilowattóra közötti kapacitással bírnak majd, valamint nagyfeszültségű, 800 Voltos rendszer lesz az autók alatt.
Kínai befolyás alatt a Lotus
A Geely alá tartozó brit márka a következő években sokkal erősebben fog kötődni Kínához. A márka új gyára Vuhanban épül fel, akárcsak az akkumulátorokat fejlesztő Lotus Technology főhadiszállása. A vuhani járműgyár a tervek szerint a Lotus globális központja lesz évi 150 ezer autós kapacitással.
A tradicionális brit gyárnak, a Hethelben található üzemnek az Evija elektromos hiperautó gyártása marad, valamint itt fogják előállítani az Emirát is, ami a brand utolsó belső égésű motorral szerelt sportautója lesz.
Ennek ellenére sem a brit, sem a német Lotus gyárakra nem vár bezárás rövidtávon, mindkét lokáció részt fog venni az új modellek fejlesztésében – írja az electrive.com.