Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Németország nem akar sebességkorlátozást az autópályákon
2024.04.28 12:17Elmúlt harmincöt és a techszektorban dolgozna? Rossz hírünk van!
2024.04.28 08:19Hűvösebben utazhatunk a Hyundai ablakfóliájával
2024.04.28 04:16A BMW-nek kedveskedik a Lufthansa – ez történt a 17. héten
2024.04.27 16:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Az orosz autóipar Kínától várja a segítséget
Amikor Vlagyimir Putyin ukrajnai invázióját követően nemzetközi vállalatok kezdtek elmenekülni Oroszországból, Andrej Pavlovics és Andrej Olkovszkij csatlakozott a vállalkozók azon hullámához, akik az elvándorlásból akartak hasznot húzni, és a hátrahagyott autógyárakat vásárolták fel.
A vállalkozók most arra törekszenek, hogy újraindítsák a termelést egy olyan országban, amely a háború előtt évente mintegy 1,5 millió járművet gyártott, és amely egykor Európa legnagyobb autópiacává akart válni. A Pavlovich-féle Art-Finance, amely gyárakat vásárolt a Hyundai-tól és a Volkswagen Csoporttól, és az Olkhovsky-féle Avtodom Csoport, a Mercedes-Benz oroszországi üzemeinek felvásárlója egyaránt partnereket keres.
A kézenfekvő megoldás a kínai vállalatok bevonása lenne, de kormányzati támogatások nélkül nehéznek bizonyulhat meggyőzni őket a beruházásról. A kínai autógyártók számára a kész járművek exportja az ázsiai országból jövedelmezőbb, mint azok oroszországi gyártása, és Moszkvának különleges kedvezményeket kellene nyújtania nekik, hogy vonzóvá tegye az oroszországi gyártást.
Bármekkora is a kedvezmény, a befektetéseik kilátásai bizonytalanok
Pavlovich Art-Finance cége, amely AGR Automotive Group néven működik az országban, februárban közleményben közölte, hogy újraindította a Solaris autók gyártását egy korábbi Hyundai-gyárban, anélkül, hogy közölte volna, hányat fog összeszerelni idén. Az Avtodom a maga részéről Kínából szeretne partnert szerezni a korábbi Mercedes-Benz-gyár újraindításához, de a viszonylag kis méret miatt nehéz tömegeknek szánt, költséghatékony járműveket gyártani.
Olkhovsky, miután tavaly megvizsgálta az oroszországi gyártóüzemeket, arra számít, hogy 2025-ig minden telephelyen közös projektekhez vagy szerződéses összeszereléshez társulnak a kínaiak – írja az Automotive News.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!