Trend Az európai autógyártóknak a szolgáltatások fejlesztésére érdemes költeniük

Az európai autógyártóknak a szolgáltatások fejlesztésére érdemes költeniük

Beck András | 2019.10.24 08:00

Az európai autógyártóknak a szolgáltatások fejlesztésére érdemes költeniük

A közlekedési balesetek 90 százaléka emberi hibának tudható be, de ez az autonóm vezetői rendszerekkel jelentősen csökkenthető – jelentette ki Nevijo Mance, a Jaguar Land Rover Központ ügyvezető igazgatója a Pannon Gazdasági Hálózat Egyesület – am-LAB Digital Innovation Hub (PBN) szervezésében az Automotive Hungary kiállításon a Mesterséges Intelligencia és az Autóipar címmel rendezett konferencián.

A jövőben a beépített intelligens vezetési rendszer, radarokkal és kamerákkal és számos érzékelővel valós időben szolgáltat majd adatokat a szakember szerint. „Az autónak nem csak azt kell megállapítani, hogy mi van a környezetében, hanem az azokban lévő eszközök haladási irányát is meg kell határoznia. Ezek alapján döntés hoz majd, hogy merre haladjon tovább” – állapította meg Nevijo Mance az úgynevezett ACES-forradalomról szóló előadásában. Az ACES (autonomous, connected, electric and shared) autonóm, összekapcsolt, elektromos és megosztott járműveket jelent. Az előadásban a Jaguar Land Rover Központ jövőbeni kilátásairól is szót ejtette a vezető.

Gyerek az út szélén

„Amikor megkérdezik, hogy mikor dobjuk piacra az autót, akkor arra nehéz válaszolni. Egy közlekedési helyzetben az út szélén álló gyereknél a rendszernek mérlegelnie kell, hogy mi lesz a következő lépése. Ezt egy sofőr könnyebben eldöntheti ha ránéz és a mimika is segíti a döntést, hogy tovább haladjon az autóval vagy sem. Egy gépbe ilyen élethelyzetet még nem egyszerű beprogramozni, hiszen nagyon összetett a döntéshozatali mechanizmus” – fűzte hozzá Nevijo Mance.

Európa nem rendelkezik nyersanyagokkal

A jövőben számos hibrid autót akar piacra dobni a Jaguar Land Rover. Hozzátette, hogy gyártástechnológiailag egy elektromos autó jóval egyszerűbb, mint egy belső égésűvel szerelt. „Kína az elektromos autókra koncentrál és ebben a szegmensben vezető szerepre törekszik. Európa nem rendelkezik nyersanyagokkal, ezért inkább a szolgáltatások területén érdemes fejlesztésekre költeni az európai cégeknek” – vélekedett az ügyvezető igazgató.

Az idő globális pénz lehet

A világ megavárosai a felszín 0,5 százalékát fedik le, azonban az energiafelhasználás 75 százalékáért felelősek, és egyre több ember költözik a megavárosokba vidékről. Emiatt tovább növekszik majd a dugók száma és az idő globális pénznemmé válik gyakorlatilag. Inkább takarítónőre költenek majd az emberek a jövőben mintsem új ruhára, vagy új tárgyakra a Jaguar Land Rover vezető munkatársa szerint.

A megosztás előnyei

„Egy autó 4 terrabájt adatot hoz létre naponta, egy 3G hálózaton ezen adatok továbbítása 20 órát venne igénybe, tehát az 5G gyorsasága létfeltétel. A gazdaság is egyre inkább megosztási alapon működik, az autók és a lakhatás is. Elég az Uberre vagy az Airbnb-re gondolni. Egy autót az idő 98 százalékában nem használunk, ezért érdemes elgondolkodni azon, hogy megosztva hatékonyabban használjuk. Ebben a digitális technológiai eszközök segítik elérni céljainkat” – vázolta fel az autómegosztás alapjait Nevijo Mance.

A felhasználási különbségekről elmondta, hogy hosszabb utakon fontos a rugalmasság, így akkor a saját autót használhatjuk. Azonban van, amikor kisebb távra utazunk és a megosztás is komoly szerepet kaphat.

Digitális forradalom

A digitális forradalomról kijelentette, hogy nem csak a szórakoztatást és zeneipart érinti. „Bakelit lemez helyett az internetről hallgatunk sok zenét. Egy okostelefon rengeteg funkciót egyesít. Az Uber, a Facebook, az Alibaba vagy az Airbnb nem a saját termékeit egyesíti, hanem az általa létrehozott platformon nyújt szolgáltatásokat partnereinek” – tette hozzá az ügyvezető igazgató.

Kiemelt Partnereink