Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Járműmérnök-hallgatóknak tartott képzést a BMW
2024.05.02 16:22Romániába költözik a Michelin gumigyára
2024.05.02 15:17Kirúgja az összes töltéssel foglalkozó dolgozóját a Tesla
2024.05.02 13:18Duális egyetemi mentor programot indít a szombathelyi Schaeffler
2024.05.02 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A balesetmentes közlekedés miatt karolt össze a Vodafone és a Continental
A két vállalat közös innovációja, melyben többek között a mesterséges intelligenciával és a hálózatba kapcsoláson dolgoznak, segít a közlekedési balesetek számának csökkentésében.
A Vodafone és a Continental közösen kezdett számítástechnikai munkálatokba, melyek célja, hogy nagyobb biztonságot érjenek el a német közutakon. Az országban naponta átlagosan 7100 baleset történik, melyek közül 1060 végződik sérüléssel, kilenc pedig végzetes kimenetelű. Mivel a közlekedési balesetben elhunytak negyede biciklis vagy gyalogos, a két vállalat elsősorban az ő védelmükre fókuszál.
A közös fejlesztéseken mostantól a telekommunikációs cég 5G mobilitási laboratóriumában, Aldenhovenben fognak dolgozni, előre meghatározott közlekedési szituációkat alapul véve. A felek elmondták, céljuk olyan digitális védelmi vonal létrehozása a gyalogosok és kerékpárosok számára, mely hálózatba kötött technológiával figyelmezteti a járművek vezetőit. Ehhez 5G-s kommunikációs, a járművet szinte a teljes környezetével összekapcsoló (Cellular V2X), és Mobile Edge számítógépes technológiákat használnak.
Az 5G mobilitási laboratóriumban könnyen optimalizálható a mobilinternet az autóipari márkák kívánalmai szerint. Egy teljesen autonóm jármű a jövőben percenként akár egy gigabájt adatot is generálhat, ez pedig a közlekedés más résztvevőivel is megosztható lehet. Az 5G internet 10 gigabit per szekundumos sávszélességével több millió autónak teszi lehetővé egyszerre az egy időben egymással való kommunikációt. A Cellular V2X az egyik ilyen megoldás, amely ezt a gyakorlatban is lehetővé teszi. A funkció a jármű és a felhő között biztosít összeköttetést, de akár direkt információcsere is történhet a járművek és már közlekedési résztvevők között. Ezen technológiák segítségével az utakat használók a mesterséges intelligencián keresztül egymást figyelmeztethetik a lehetséges veszélyekről, feltéve, hogy valósidejű adatmegosztásra képesek.
A két vállalat emellett olyan technológiát is fejleszt, ami az adatfeldolgozást még közelebb hozza a felhasználókhoz. Ennek keretében csökkentik a mozgatott adatmennyiséget, illetve az átviteli útvonalat is. Az információfeldolgozás így gyorsabb lehet, mint valaha.